U saopštenju Inicijative navodi se da Beograđani neće dobiti kvalitetniju i dostupniju uslugu povećanjem cena taksija koje je stupilo na snagu.
"Taksi prevoz je podsistem javnog prevoza Beograda i javna usluga koju mora da reguliše grad Beograd, na način da se zadovolji potražnja korisnika za taksi vozilima, standardi bezbednosti i komfora, posebno uzimajući u obzir broj stalnih ili povremenih korisnika ovog vida prevoza", navodi se u saopštenju.
Oni su ocenili da Grad Beograd ne sprovodi ni strategije koje su izradili eksperti Saobraćajnog fakulteta iz 2019. godine, kada su date konkretne smernice šta je potrebno uraditi kako bi se taksi prevoz unapredio.
Inicijativa "Beograd ne može da čeka" navela je da se zalaže za uređenje taksi prevoza kroz uvođenje minimalnog radnog vremena tih vozila u saobraćaju, kako ne bi "dolazili u situaciju da pojedini taksi preduzetnici zauzimaju mesto na listi aktivnih taksista, a ne bave se tim poslom". Oni se zalažu i za uvođenje jedinstvene gradske aplikacije kojom bi sva taksi vozila bila umrežena i dostupna.
"Takođe je potrebno jačanje kapaciteta gradske inspekcije i komunalne milicije i beskompromisno suzbijanje nelegalnih taksista, naročito u zonama aerodroma i železničke stanice, mestima na kojima su gosti našeg grada laka meta za 'divlje' taksiste", saopšteno je.
Naveli su da broj vozila treba da se poveća što, kako su dodali, može da se postigne uz izmenu regulative tako da "operatori taksi usluge mogu biti i kompanije koje bi angažovale vozače, a da grad Beograd drugačije uredi pravila za licenciranje vozača".