Web Analytics
Đukić Dejanović: Programi obrazovanja treba da budu prilagođeni deci sa bilo kakvim smetnjama - BetaRS

Đukić Dejanović: Programi obrazovanja treba da budu prilagođeni deci sa bilo kakvim smetnjama

Društvo | 18.11.2024 | access_time 12:00
Đukić Dejanović: Programi obrazovanja treba da budu prilagođeni deci sa bilo kakvim smetnjama
Foto: Beta/Miloš Miškov

Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović izjavila je danas da programi obrazovanja treba da budu dostupni i prilagođeni deci sa bilo kakvim smetnjama, navodeći da ona koja imaju izvesne poteškoće brže napreduju kada su uključena u redovno školovanje.

Đukić Dejanović je na konferenciji o inkluzivnom obrazovanju "Zajedno za svako dete" kazala da je takvo obrazovanje jedan od nakonkretnijih načina podrške senzitivnoj deci, kao i da Vlada Srbije investira u obrazovanje sa idejom da svako dete dobije šansu da razvije svoj maksimum.

Ona je navela da se u preriodu od 15 godina dosta napredovalo, ali da Srbija i dalje nema dovoljan broj specijalnih pedagoga i asistenata u obrazovnim ustanovama.

Dodala je da iz tog razloga država motiviše mlade ljude da se opredele za takve poslove.

Cilj države je da se poveća broj dece koja se obrazuju, rekla je ona i dodala da se to posebno odnosi na decu migranata, izbeglica i iz romskih porodica.

"Uspostavili smo 13 resursnih centara za podršku inkluzivnom obrazovanju. Angažovali smo 335 savetnika za podršku obrazovnim ustanovama, a u protekloj godini 8.000 zaposlenih unapredilo je svoje veštine u oblasti inkluzije. Prilagođeni su udžbenici i povećan je broj učenika koji se obrazuju po individulanom planu", ocenila je ministarka.

Direktorka UNICEF-a u Srbiji Dejana Kostadinova rekla je da je taj vid obrazovanja jako važan, između ostalog, zato što se Srbija suočava sa demografskim izazovima.

"Pitanje demografije je važno jer je nepohodno izgraditi snažan ljudski kapital, a kroz unapređenje veština svako dete kroz život može da obezbedi pristojan život i posao", dodala je ona.

Navela je i da je Srbija napravila značajan korak u realizaciji inkluzivnog obrazovanja ali da i dalje postoje izazovi, navodeći da nemaju sva deca pristup predškolskom obrazovanju.

Kako je kazala, svako dete treba da ima pravo na kvalitetno obrazovanje, ocenjujući da je inkluzija vizija i da zahteva ukjučenost celog društva i sistema.

Teme