Kina isporučila brod za tečni ugljen-dioksid zapremine 7.500 kubnih metara u Dalijanu
Severni pionir (Northern Pioneer), brod za tečni ugljen-dioksid (LCO₂) zapremine 7.500 kubnih metara, koji je nezavisno projektovala i izgradila kineska brodogradilišna kompanija, isporučen je 29. novembra u severoistočni primorski grad Dalijan. Ovaj događaj označava značajan napredak u kineskoj brodogradilišnojj industriji, piše Sinhua.
Brod je izgradila kompanija Dalian brodogradnja, podružnica Kineske državne brodogradnje (China State Shipbuilding Corporation Limited), po narudžbi norveške kompanije Severna svetla (Northern Lights) i očekuje se da će igrati ključnu ulogu u evropskom programu hvatanja i skladištenja ugljenika.
Brod je dug 130 metara i širok 21,2 metra, sa posebno projektovanim karakteristikama koje mu omogućavaju da izdrži temperature i do minus 35 stepeni Celzijusa. Može da prevozi do 7.500 kubnih metara tečnog ugljen-dioksida.
Nakon isporuke, brod će transportovati emisije ugljen-dioksida iz evropskih industrijskih sektora do prijemnog terminala na zapadnoj obali Norveške, gde će se ugljenik obrađivati i ubrizgavati na dubini od 2.600 metara ispod morskog dna za trajno skladištenje.
Tehnologija hvatanja i skladištenja ugljen-dioksida ima ključnu ulogu u ostvarivanju globalnih ciljeva karbonske neutralnosti.
Stručnjaci su istakli da isporuka broda Severni pionir pokazuje sposobnost Kine da prevaziđe tehničke izazove u optimizaciji projekatovanja brodova za LCO₂, testiranju naprednih materijala za rezervoare i razvoju sistema za tečni teret. Ovo dostignuće dodatno naglašava posvećenost Kine podršci održivim tehnologijama širom sveta.