Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je nedavno izjavio da će od 2025. biti povećan broj vozila GSP na ulicama glavnog grada i da će biti uveden novi red vožnje, te precizirao da gradska vlast želi da uvede "dinamički red vožnje", kako bi se poboljšao kvalitet javnog prevoza.
Novi DSS je u saopštenju naveo da dinamički (intervalski) red vožnje zahteva mnogo više od toga da samo bude ukinut trenutni fiksni red vožnje.
"To zahteva skuplje i modernije softvere za predviđanje i određivanje saobraćaja u gradu, senzore za brojanje putnika kao i krovni program i ljude koji će na osnovu svih tih podataka odlučivati koliko i u kom trenutku će autobusa biti potrebno", piše u saopštenju.
"Po običaju, ova odluka će pogodovati samo gradskim vlastima i privatnim prevoznicima, jer, kada nema reda vožnje onda nema ni kašnjenja pa će privatnici uvek moći da ispune svoju normu", smatraju u NDSS.
Naveli su i da će se ta odluka "lomiti preko leđa građana i vozača jer građani neće znati kada im dolazi autobus, a vozači kada im se završava smena".