Web Analytics
Ključni trendovi za 2025. godinu. Da li rešenja za online plaćanja oblikuju budućnost E-trgovine? - BetaRS

Ključni trendovi za 2025. godinu. Da li rešenja za online plaćanja oblikuju budućnost E-trgovine?

Ekonomija | PR Tekst | 27.12.2024 | access_time 11:30
Ključni trendovi za 2025. godinu. Da li rešenja za online plaćanja oblikuju budućnost E-trgovine?
Foto: AllSecure/ Zoran Mirčetić

Brza evolucija tehnologije, podstaknuta globalnim poremećajima, preoblikovala je navike potrošača. Elektronska trgovina je u procvatu, ali njen uspeh zavisi od jednog kritičnog faktora: efikasnih sistema plaćanja.

Trgovci koji prate nove trendove i prilagođavaju se potrebama tržišta imaju priliku da skaliraju svoje poslovanje u regionu i šire. Rast nije samo rezultat tehnološkog napretka, već je mahom uzrokovan promenama u ponašanju potrošača. Kupci danas očekuju fleksibilnost, sigurnost i brzinu, možemo reći da njihova lojalnost zavisi od jednostavnosti procesa kupovine.

Kupovina karticama ima konkurenta, takozvane “novčanike”?

Naš sagovornik, stručnjak u oblasti finansija i online plaćanja, CEO kompanije AllSecure Dejan Tešić, objašnjava: ” Trend kupovine bez keša i kontakta raste.

Današnji kupci žele opcije. Digitalni novčanici poput Google, Apple Pay-a i drugih postaju sve prisutniji, omogućavaju instant bezgotovinske transakcije sa pametnih telefona, satova i drugih uređaja. Sve to skupa omogućava trgovcima da u online plaćanjima smanje frikciju, I imaju mali broj napuštenih korpi (shopping carts). Njihov rast u regionu donosi trgovcima nove mogućnosti koje ako se primene direktno doprinose povećanju volumena transakcija, a time i boljim poslovnim rezultatima.

Opcije poput “kupi sada, plati kasnije” postale su standard. QR kodovi tzv. IPS plaćanja ubrzavaju proces jer je potrošačima komforna ta vrsta plaćanja, oduzima im malo vremena. Juniper istraživanje govori nam da će do 2026. godine preko 60 % globalne populacije koristiti digitalne novčanike kao prvi izbor.

Ove metode nisu samo tehničko unapređenje – one stvaraju poverenje kod kupaca, jer im daju kontrolu nad načinom plaćanja. Zato kompanije treba da integrišu što više opcija plaćanja. Radeći sa pružaocima usluga plaćanja (PSP), oni mogu da pojednostave procese, i učine kupovinu lakom za sve.”

Da li veštačka inteligencija, i personalizacija podstiču naredni veliki korak u industriji plaćanja?

“Sigurnost plaćanja je ključan deo procesa, znam da se u AI rešenja na tom polju dosta ulaže. AI analizira ponašanje kupaca. Na primer : detekcija varijacija u aktivnostima naloga i ponašanju korisnika može prepoznati potencijalne pretnje u realnom vremenu, čime povećava i daje veliku vrednost u delu rešenja koja utiču na sigurnost obavljanja transakcija. Što se tiče same payment industrije očekujem da standardi u detekciji prevara znatno porastu u narednoj godini.”

Šta mali trgovci treba da znaju?

“Veliki trgovci, sa svojim resursima, volumenom saobraćaja i prometima, lakše prate tehnološke zahteve. Mali trgovci često misle da su ove tehnologije rezervisane za velike igrače. Istina je drugačija. Moderni sistemi plaćanja sada su dostupni i prilagođeni biznisima svih veličina. Studije pokazuju da čak 70% napuštenih korpi dolazi zbog komplikovanih procesa plaćanja ili iznenadnih troškova. Za početak treba da znaju da je mogućnost plaćanja direktno na njihovom sajtu, bez redirekcije veoma važna jer tako povećavaju izgleda da potoršač usšešno plati I završi kupovinu. Za sve trgovce, važno je osigurati glatko iskustvo – omogućiti instant plaćanja bez preusmeravanja, prihvatiti lokalne i međunarodne metode plaćanja i pružiti transparentne informacije o troškovima”.

Kako stvarate vrednost za trgovce ?

“Aktivno smo prisutni u Srbiji, Crnoj Gori, BiH i Severnoj Makedoniji, ali i u EU. Pomažemo trgovcima da optimizuju procese plaćanja kroz “user friendly” rešenja. AllSecure rešenja su prilagođena specifičnostima lokalnih tržišta, ali i zahtevima kupaca koji posluju globalno. Ključna prednost se ogleda u stabilnom I fleksibilnom rešenju prepoznatom na tržištu, ali i lokalnoj podršci. Naši eksperti u domenu plaćanja su tu da pomognu biznisima da neometano funkcionišu, ali I da pruže savet i edukaciju.”

Online plaćanja nisu samo alat, već deo strategije rasta. Trgovci koji obezbede fleksibilne, sigurne i instant metode plaćanja grade poverenje kupaca i osiguravaju dugoročan uspeh. Pravi partner, koji razume potrebe lokalnog tržišta i nudi direktnu podršku, može biti ključan za skaliranje biznisa”.

Teme