Povodom Medjunarodnog dana devojaka i žena u nauci
"Rešavanje najvećih izazova Agende za održivi razvoj Ujedinjenih nacija – od poboljšanja zdravlja do borbe protiv klimatskih promena – oslanjaće se na nauku, inovacije i tehnološki razvoj. Da bi žene u punoj meri bile deo tih procesa, neophodno je stvoriti ambijent bez diskriminacije, stereotipa i predrasuda. Izražavamo veliku zabrinutost zbog toga što je, i posle 8 meseci, Zakon o rodnoj ravnopravnosti i dalje suspendovan", stoji u saopštenju AŽL.
Osvrćući se na aktuelnu situaciju u Srbiji AŽL ističe: "Mnoge koleginice sa fakulteta na kojima se izučavaju matematika, inženjerstvo, nauka i tehnologija (MINT/STEM) danas nas zadivljuju i inspirišu svojim govorima, hrabrosti, liderstvom, koju svakodnevno pokazuju u studentskim blokadama i na ulici. Podaci u Srbiji pokazuju da žene u većem procentu završavaju gimnazije, fakultete i master studije. Ipak, njihovo prisustvo u STEM oblastima i dalje je nedovoljno, a barijere sa kojima se suočavaju otežavaju im napredak i karijeru u nauci".
"Ženama je potrebna stvarna sloboda da se profesionalno ostvaruju u oblastima koje vole, a ne u oblastima koje im društvo dodeljuje. Kao društvo, moramo da uklonimo prepreke koje koče njihov razvoj i da ih podstaknemo da se opredele za naučne i tehnološke karijere. Raznolikost ljudi u naučnim istraživanjama donosi nove perspektive, talente i kreativnost, a budućnost održivog razvoja zavisi, pre svega, od toga da iskoristimo sav potencijal koji devojke i žene poseduju", navodi se u saopštenju.
Akademija ženskog liderstva, kao deo globalne Inspiring Girls mreže, poziva "da zajedno gradimo svet u kojem će svaka devojka moći da ostvari svoje naučne ambicije i talente bez ikakvih ograničenja".
Rad Akademije ženskog liderstva podržava Beogradska otvorena škola, kroz program "Mladi i mediji za demokratski razvoj" uz finansijsku podršku Švedske.