Šapić o izvlačenju splava Fristajler, o Vesiću i o radnicima GSP-a i njihovim zahtevima
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je danas da će za nekoliko dana biti izvučen splav Fristajler koji je potonuo na Savi pre dve godine, a da to nije moglo ranije da bude učinjeno jer je predmet bio u tužilaštvu zbog pogibije jednog ronioca kada je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture pokušalo da izvuče splav.
"Tražili smo da preuzmemo taj posao i sada se čisti taj deo i drago mi je da je država rekla da će to biti pristan za hotele-brodove za potrebe izložbe Ekspo", rekao je Šapić na konferenciji za medije i dodao da se pita gde bi bio pristan da nije grad očistio taj deo priobalja.
Naveo je da je u vreme kada je Grad uklanjao razna plovila, Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture, "koje je pod okriljem države", sve činilo da ih zaustavi u tom poslu.
To Ministarstvo je, kako je rekao, slalo firmama, koje odvoze splavove, inspekciju i pisalo kazne da bi je zaustavilo zbog toga što nije postojala dozvola za plutanje splavova.
On je rekao da ne odlazi u jutarnje programe "koji su postali glavni vid oglašavanja zato što ljudi koji se tamo pojavljuju lupetaju o svemu i svačemu i stvaraju još goru situaciju nego što jeste".
Gradski sekretar za urbanizam Nemanja Stajić koji je priveden u akciji borbe protiv korupcije, prema rečima Šapića, otišao je iz uprave kada je njemu počeo mandat.
"Ako je kriv neka odgovara. Neću da budem neko ko će da 'cipelari' bilo koga", rekao je gradonačelnik.
Podestio je da su od njega tražili da "cipelari" ministra Gorana Vesića.
"Ja ne 'cipelarim' nikog ko leži na podu za razliku od drugih. O Vesiću sam govorio kad o njemu niko nije smeo ništa da kaže i kada su opozicioni mediji birali reči o njemu iz raznih razloga. Nemam saznanja da li je potkupljivao neke medije da o određenim ljudima pričaju neke stvari, to je moj utisak", rekao je Šapić.
Upitao je "one koji su veličali Vesića zašto ga danas 'cipelare'".
"Ako je Vesić nevin - nevin je, ako je kriv neka odgovara. Ja neću da 'cipelarim', a to su meni radili u teškim momentima, prvi Vesić", rekao je Šapić.
Istakao je da sedam sindikata koji su blokirali danas Trg republike čine jedan odsto zaposlenih za razliku od reprezentativnog sindikata u kome je oko 5.500 radnika i da imaju političke zahteve, a ne one koji su vezani za radnička prava.
Politički zahtevi su, kako je rekao, kada kažu gde će Grad da potroši pare, da neće elektrotrobuseve nego trolejbuse i da treba oduzeti linije privatnicima.
U reperezentativnom sindikatu, kako je rekao Šapić, kažu da ne bi imali autobusa i da im se vrate neke linije.
Gradonačelnik je, odgovarajući na pitanje odbornika Pokreta slobodnih građana Stefana Simića, šta ga je preporučilo da se učlani u Srpsku naprednu stranku, a govorio je da neće nikada, rekao da je to izvučeno iz konteksta u jednom intervjuu.
"Ti ozbiljno lažunjaš. Rekao sam da neću sarađivati sa ljudima koji su me iz SNS pljuvali i tih ljudi nema u gradskoj upravi. Nikada nisam rekao da neću sarađivati sa SNS, a 2016. sam nudio koaliciju i malo je falilo da se dogovorimo", rekao je Šapić.
Negirao je i tvrdnju odbornika Zeleno-levog fronta Zdravka Jankovića da je "Upravni sud naredio da se Savski nasip koji je probušen radi uklanjanja nelegalnih priključaka, ugrozio stanovnike i da treba da se vrati u prvobitno stanje" i rekao da je samo reč o redosledu dozvola.
Radovi, prema rečima Šapića, nisu ni započeli, Grad je dobio dozvolu, ali nije dobijena saglasnost Srbijavoda, ali je u međuvremenu dobijena i radovi će moći da počnu.
On je naveo da se garaža GSP-a iz bloka 66 na Novom Beogradu izmešta jer je nekada bila na obodu grada, a sada uznemirava stanovnike jutarnjim turiranjem autobusa.
"Osim toga grad najviše prihoda ubira prodajom zemljišta, a na tom prostoru će biti ne samo 250.000 kvadrata stambenog prostora, već i škola i vrtić", rekao je Šapić na konferenciji, koja je trajala dva sata, pa su došli i odbornici sa pitanjima jer se retko pojavljuje na sednicama Skupštine.
Šapić zbog blokada zaustavlja sve radove u Beogradu
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je danas rekao da će, dok država ne obezbedi uslove za nesmetan rad, zbog blokada ulica koje, po njegovim rečima, organizuju interesne grupe i opozicija, zaustavljati sve radove kako ne bi dovodio u rizik radnike i komunalnu policiju.
"Kada su stigle pretnje interesnih grupa koje je podržao predsednik Opštine Zemun Gavrilo Kovačević da će blokirati Pupinov most zbog skraćivanja linija 704, 706 i 707, shvatio sam da je reč o rušenju ustavno-pravnog poretka i suspendovao sam tu odluku iako Sekretarijat za javni prevoz ostaje pri stavu da je to najbolje rešenje", rekao je Šapić na konferenciji za novinare koja je trajala dva i po sata.
On je rekao da je Sekretarijat u okviru projekta za uređenje saobraćaja predložio da se te linije skrate i da autobusi 704 iz Zemun Polja, 706 iz Batajnice i 707 iz Altine voze, umesto do Zelenog venca, do okretnice u Bloku 20, kod Ušća, u Novom Beogradu.
Šapić je procenio da bi građani tih naselja s presedanjem kod "Ušća" brže stizali do Zelenog venca i centra Beograda nego da se direktno voze kao sada, jer se prave gužva i zastoji na Brankovom mostu.
Pitao je da li je blokada način da se zaustavi neka odluka, čak i da je najgora, a predsednika Opštine Zemun Gavrila Kovačevića koji je podržao blokadu, pitao da li će blokadu podržati ako bude u njegovoj opštini.
Šapić je rekao da će on biti protiv iako "se Kovačević i opozicija stranaka Kreni-promeni, SSP Novi DSS slože s takvim odmeravanjem snage na ulici".
Istakao je da podržava opravdane zahteve studenata da se utvrdi ko je odgovoran za pogibiju 15 ljudi na Železničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra, ali i ocenio da se pod tim "plaštom kriju interesne grupe" i da se "urušava ustavni poredak".
Naveo je da se u uređenom društvu onima koji su pogrešili poverenje uskraćuje na izborima, a ne tako da se "sila države uzima u sopstvene ruke".
Šapić je rekao da će Pogon Dorćol Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd sigurno ostati, makar dok je on gradonačelnik, jer za to nije nađena druga lokacija.
Rekao je da nije doneta ni odluka o javno-privatnom partnerstvu i da GSP ima isti status kao i privatni partneri, da se njima plaća usluga po kilometraži, kao i GSP-u, ali su dužni da kupe autobuse i usluge su im 20 odsto jeftinije od GSP-a.