Web Analytics
Srpska vina predstavljena na međunarodnom sajmu vina u Veroni - BetaRS

Srpska vina predstavljena na međunarodnom sajmu vina u Veroni

Ekonomija | 08.04.2025 | access_time 10:25
Srpska vina predstavljena na međunarodnom sajmu vina u Veroni
pks.rs
 Zamenik predsednika Privredne komore Srbije (PKS) Igor Popović rekao je danas da se na Međunarodnom sajmu vina "Vinitaly" u Veroni predstavlja 44 vinarije iz Srbije sa više od 100 vrsta vina, kao i više od 20 proizvođača rakije u okviru paviljona "Wine Vision by Open Balkan".


On je istakao da je sajam vina u Veroni odlična je prilika za promociju srpskih vina i rakija na globalnom tržištu, navodeći da je veliko interesovanje profesionalnih kupaca ne samo iz Italije i Evrope, već i iz Amerike i Azije, jasan pokazatelj da su vina iz Srbije već vrlo dobro prepoznata na svetskoj mapi, objavila je PKS.

"Ovo je i odličan trenutak da pozovemo profesionalce i inostrane kupce u ovoj branši da učestvuju u novembru u Beogradu na sajmu 'Wine Vision by Open Balkan', da upoznaju našu zemlju, proizvođače vina i rakija, srpsko tržište i proizvodnju", rekao je Popović.

Glavni i odgovorni urednik magazina "Vino i fino" Igor Luković kazao je da je ove godine interesovanje povećano i za vina od internacionalnih sorti graožđa koje predstavljaju jedinstveno podneblje u Srbiji.

"Sovinjon blan iz Šumadije, kaberne iz Negotinske krajine nisu isti kao sovinjon blan doline Loare i kaberne iz Bordoa", rekao je Luković.

To je, po njegovim rečima, ono što je potrošačima i kupcima veoma interesantno.

"Imamo i dosta inostranih vinara koji su zainteresovani da se predstave na sajmu 'Wine Vision by Open Balkan' u Beogradu, a to znači da je naš sajam stekao reputaciju kakvu smo priželjkivali", ocenio je Luković.

Enolog Mladen Dragojlović istakao je da je međunarodna promocija domaćih vina ključna za ozbiljne poslove i prodaju na međunarodnom tržištu.

On smatra da je za uspešan biznis važan kontinuitet u promovisanju, jer nije dovoljno pojaviti se na jednom velikom sajmu.

"Treba da budemo prisutni na vodećim svetskim sajmovima, jer naša vina apsolutno imaju potencijal za veliku prodaju u svetu. Potrebno je još ulagati, posebno u autohtone sorte, biti uporan i pričati, promovisati naše specifičnosti. Verujem da smo mi egzotični za svet, novi smo i drugačiji, nešto što ima veliki potencijal na svetskom tržištu", ocenio je Dragojlović.

Jedna od vlasnica vinarije "Aleksić" iz Vranja Dragana Janjić istakla je da je za Srbiju, kao vinskoj zemlji u usponu, važno da se prikazuje na internacionalnim sajmovima.

"Još je važnije da dolazimo zajedno, pod pokroviteljstvom države i PKS – jer kao pojedinci ne možemo biti dovoljno vidljivi u ovom moru vinara. Ovakav nastup mnogo znači za promociju naših vina i naših autohtonih sorti, kao što su tamjanika, smederevka i prokupac. Svet je sve više zainteresovan za nešto novo i autentično – i tu mi vidimo našu šansu", izjavila je Janjić.

Osim promocije vina i rakija, na paviljonu "Wine Vision by Open Balkan", predstavljeni su i gastronomski specijaliteti iz Srbije, a kreativni direktor "Food Vision" i počasni konzul Srbije u Sloveniji, Tomaž Kavčić, naglasio je da je gastronomija, hrana i vino, jak generatori turizma, što je, smatra, Srbija prepoznala.

"To Srbija radi izuzetno dobro, odlično sa svojom prisutnošću i kontinuitetom na svetskim sajmovima kao što je 'Vinitaly'. Veoma sam srećan kada vidim koliko ljudi dolazi na paviljon 'Wine Vision', a hrana koju spremaju naši mladi kuvari sigurno mnogo doprinosi uspešnoj promociji. Mladi kuvari promovišu gastronomsku tradiciju na inovativan način, pripremaju hranu koja zadovoljava istančane ukuse posetilaca iz celog sveta", naglasio je Kavčić.

Ovogodišnji, 57. sajam "Vinitaly", koji traje od 6. do 9. aprila, okupio je oko 4.000 kompanija, više hiljada profesionalnih kupaca iz Italije i još 140 zemalja.

Osim evropskih predstavnika prisutne su pored ostalog i delegacije iz SAD, Kanade, Kine, Brazila, Indije, Singapura, Japana, Južne Koreje.

Teme

Novo

Društvo

Šta drugi čitaju

IT

Scena