Budućnost online plaćanja: Kako jedan klik menja e-trgovinu
Tržište online kupovine u Evropi beleži konstantan rast, sa 77% korisnika interneta koji su u 2024. godini obavljali online kupovine. U Srbiji, e-trgovina je takođe u ekspanziji, sa očekivanim dostizanjem vrednosti od milijardu evra u 2025. godini.
U svetu online kupovine, jedan od najvećih izazova sa kojima se suočavaju trgovci je visoka stopa napuštanja korpe, što ukazuje na potrebu za unapređenjem korisničkog iskustva i procesa plaćanja.
Jedan od pionira u rešavanju ovog problema je Amazon, koji je još 1999. godine patentirao funkciju "One-Click Payment". Ova inovacija omogućila je korisnicima da obave kupovinu jednim klikom, bez potrebe za ponovnim unosom podataka o plaćanju i dostavi. Iako precizni podaci o povećanju prodaje nakon uvođenja ove funkcije nisu javno dostupni, Amazon je danas, po ECDB istraživanju, ecommerce lider u 5 najvećih evropskih tržišta (UK, Nemačka, Francuska, Španija, Italija).
Slične funkcionalnosti postaju standard u industriji e-trgovine, jer omogućavaju bržu i jednostavniju kupovinu, što rezultira povećanjem zadovoljstva kupaca i smanjenjem stope napuštanja korpe.
“Uspešne e-commerce prodavnice razumeju da fleksibilnost u metodama plaćanja igra ključnuulogu u zadovoljstvu kupaca i povećanju prodaje. Danas potrošači očekuju mogućnost izbora – da li će platiti karticom, preko QR koda ili digitalnog novčanika (wallet-a). Cilj je da proces plaćanja bude što lakši, brži i jednostavniji, ali istovremeno i potpuno bezbedan. Zbog toga je inovacija koja uz pomoć Visa-e dolazi kod nas, a koja će biti moguća uz AllSecure rešenje za online plaćanja, izuzetno značajna, jer omogućava kupovinu uz samo jedan klik, bez potrebe da e-commerce sajtovi čuvaju podatke o karticama kupaca.” objašnjava Dejan Tešić, direktor AllSecure-a u Srbiji.
U svetu digitalne trgovine, gde brzina i sigurnost igraju ključnu ulogu, Visa predstavlja inovativno rešenje – Click to Pay. Stefanie Ahammer-Lampe , direktor kompanije Visa u Austriji je objasnio u intervjuu sa Tomasom Beinhartom: “Ova opcija omogućava korisnicima da obavljaju online kupovine brzo, jednostavno i potpuno bezbedno, bez potrebe za ponovnim unosom podataka o kartici prilikom svake transakcije.
Click to Pay eliminiše potrebu za unosom 16-cifrenog broja kartice, lozinki ili popunjavanjem formulara prilikom svake kupovine. Nakon jednokratne registracije, korisnici mogu plaćati kod različitih trgovaca sa samo nekoliko klikova, čak i kao gosti, što značajno smanjuje napuštanje korpe i povećava stope konverzije za trgovce.
Visa koristi tehnologiju tokenizacije koja zamenjuje osetljive podatke kartice anonimnim tokenima. Ovaj proces smanjuje rizik od online prevara za 50%, osiguravajući da osetljivi podaci ostanu zaštićeni i beskorisni za potencijalne hakere.”
Naš sagovornik Dejan Tešić objašnjava da AllSecure radi na tome da ova tehnologija bude veoma brzo dostupna i kod nas, za sve korisnike AllSecure platforme za online plaćanje. Dodaje da “Ova inovacija ne samo da olakšava proces kupovine za potrošače, već i pomažetrgovcima da povećaju prodaju smanjenjem napuštanja korpe i povećanjem stopa konverzije.”