Juče su pojedini portali preneli su da je EDS u minusu od 59,2 miliona evra, kao i da je blokirano 48 od ukupno 69 računa te kompanije.
Podaci o blokiranim računima objavljeni su u bazi čekpoint (checkpoint.rs), ali je navedeno da ih i dalje nema na sajtu NBS.
"Baza "čekpoint" koja se navodi kao izvor informacije je privatna baza podataka koja ne podleže nikakvoj zakonskoj obavezi tačnosti ili ažurnosti podataka, a koja podrazumeva plaćanje pretplate. Ona samo prepisuje i prikuplja podatke, ali ih ne ažurira u realnom vremenu, nakon sprovedene prinudne naplate", navedeno je u saopštenju NBS.Dodaje se da je za razliku od privatnih portala, Jedinstveni registar računa NBS jedini zvanični, merodavni i pravno relevantan izvor informacija o statusu računa u Srbiji.
Sve, kako je navedeno, promene statusa računa, uključujući blokade i deblokade, unose se u ovu bazu blagovremeno i u skladu sa propisima.
Za dužnika EDS, prinudna naplata se, kako se ističe, vrši na isti način kao i za druge dužnike i nema evidentirane dane blokade jer je prinudna naplata izvršena u istom danu prijema osnova.
"Tako je bilo i danas, te je poruka o blokadi poslata poslovnim bankama u 10.35, a poruka o deblokadi, nakon potvrđivanja naloga, u 11:33. Informacije o statusu računa su javno dostupne na servisu NBS i bilo koje zainteresovano lice mu može pristupiti besplatno", navela je juče NBS.
Istaknuto je da delimična blokada, kao izraz ili oblik blokade ne postoji u sprovođenju prinudne naplate.
"Ako se misli na deo blokiranih računa (48 od 69 računa) proces prinudne naplate podrazumeva i zakonski osnov, da se prinudna naplata vrši sa matičnog broja dužnika, odnosno svih računa koji podležu blokadi i ne može se sprovesti sa računa koji ne podležu blokadi", saopštila je juče NBS.