Rok za pružanje usluge stručnog nadzora je 31. decembar 2026. godine.
Nadzor će obavljati AG Institut iz Novog Sada, preduzeće za izgradnju Železničkog čvora "Beograd", geodetski biro "Meridijan projekt" iz Novog Sada i "Sour inženjering" iz Sremskih Karlovac i tri strane firme "SGS Inspecciones reglamentarias" iz Španije, "Infraceret TSI" iz Poljske i Infraceret d.o.o (Hrvatska). koja je njen ovlašćeni predstavnik.
Izvođač radova na izgradnji kompleksa železničke stanice i rekonstrukciji mostovske konstrukcije je kineska firma "China Shandong International Economic", a ukupna vrednost tog ugovora je 138 miliona evra, dok je nosilac projekta Ministarstvo građevinarstva.
Gradiće se, kako piše u idejnom rešenju, objekat železničke stanice, vestibil objekta, vezni objekat između železničke i autobuske stanice, stanični trg, nova nadstrešnica iznad perona železničke stanice, park ispred NCR-a.
Ministarstvo je firmama dodelilo ugovor u postupku javne nabavke za uslugu nadzora, piše Forbs.
Na tender se, pored njih, prijavila i firma "Kapa projekt" iz Niša, ali je odbijena, jer nije dostavila sredstvo obezbeđenja za ozbiljnost ponude i njihova ponuda je prevazišla procenjenju vrednost posla.
U okviru konkursne dokumentacije, kako se navodi, priloženo je i idejno rešenje sa glavnom sveskom i projektom arhitekture.
"U delu koji govori o postojećem stanju navodi se da je za potrebe funkcionisanja Železničke stanice Novi Beograd, urađeno rešenje I faze kompleksa železničke stanice. To je, između ostalog, podrazumevalo uređenje pristupne zone stanice, izgradnju javnog parkinga, šest liftova. Takođe i nadstrešnice površine 1.480 kvadrata, biletarnice i kontejnera", preneo je Forbs.
Navedeno je da ispod stanične platforme postoji objekat koji je izgrađen za potrebe Autobuske stanice Novi Beograd, a koji je trenutno u funkciji biletarnice do konačne izgradnje stanične zgrade.
Lokacijski uslovi za drugu fazu kompleksa, kako piše Forbs, izdati su 19. septembra, ali su izmenjeni u martu ove godine, jer je povećan obuhvat projekta, uvedena je fazna izgradnja delova kompleksa i promenjen je investitor, umesto Infrastrukture železnice Srbije investitor je Ministarstvo građevinarstva.