Pepsiko uveo HVO biodizel za transport sirovina, iskorak u pravcu dekarbonizacije lanca snabdevanja
Kompanija "Pepsiko" (PepsiCo) objavila je danas da je u saradnji sa kompanijom "Fercam", uvela korišćenje HVO (hidrotretirani biljni uljani dizel) goriva nove generacije u svoju liniju transporta sirovina iz Italije ka fabrici grickalica u Magliću, u opštini Bački Petrovac, što, kako je istaknuto, predstavlja iskorak u pravcu dekarbonizacije lanca snabdevanja i očuvanja životne sredine.
Na godišnjem nivou, tom linijom biće transportovano oko 700 tona sirovine za proizvodnju Klipsi (Clipsy) proizvoda, uz ukupnu kilometražu od 40.000 kilometara i uštedu od 46 tona ugljen-dioksida (CO2).
Korišćenjem alternativnih pogonskih goriva, poput HVO biodizela koji se dobija iz obnovljivih izvora, postiže se značajno smanjenje emisije štetnih gasova, uz očuvanje efikasnosti i kvaliteta transporta, navedeno je u saopštenju.
"Uvođenje biodizela u naše transportne procese, u saradnji sa partnerima, važan je korak u sprovođenju PepsiCo Positive (pep+) strategije održivog poslovanja, kako bismo uključili više održivih rešenja u naš vrednosni lanac. Zahvaljujući ovom rešenju, koje je ekološki prihvatljivije i energetski efikasnije, doprinosimo smanjenju CO2 emisije, a istovremeno zadržavamo visok nivo operativne i finansijske efikasnosti", rekla je direktorka lanca snabdevanja za južna tržišta centralne Evrope i baltičkih zemalja u kompaniji "Pepsiko" Zorica Šišmanović.
Predstavnik kompanije "Fercam" Marko Kambić je istakao da je HVO najsavremenije biogorivo sa niskim sadržajem ugljenika koje omogućava smanjenje emisije za 84 odsto.
"Naša kompanija izuzetno ulaže napore u cilju zaštite živote sredine i zelenoj logistici. Upravo zato smo se odlučili za ECO-friendly izbor HVO goriva na koridoru Italija-Srbija, u saradnji sa kompanijom 'Pepsiko'", rekao je Kambić i dodao da nastavljaju da doprinose razvoju zelene agende u Srbiji.
U saopštenju kompanije navodi se i da je "Pepsiko" proširio upotrebu HVO biodizela i na transportnu rutu Doritos proizvoda iz Rumunije ka tržištima Hrvatske i Slovenije.
"Ova ruta, uspostavljena u aprilu 2025. godine, omogućila je dekarbonizaciju čak 90 odsto transporta za više od 300 tona proizvoda, što rezultira godišnjom uštedom od više od 160 tona CO2", piše u saopštenju.