Web Analytics
Slabija prodaja Koka-kole u svetu, ali zarada bolja od očekivane - BetaRS

Slabija prodaja Koka-kole u svetu, ali zarada bolja od očekivane

Ekonomija | Izvor: Beta-AP | 22.07.2025 | access_time 14:15
Slabija prodaja Koka-kole u svetu, ali zarada bolja od očekivane
Obim prodaje Koka-kole u svetu je opao za jedan odsto u periodu april-jun, ali je ta kompanija danas saopštila da su cene porasle za šesto odsto.

Obim prodaje je opao uglavnom zbog slabije prodaje u Latinskoj Americi.

Globalni obim prodaje sokova, mlečnih proizvoda i napitaka na biljnoj bazi je opao za četiri odsto, saopštila je "Koka-kola". Prodaja sportskih napitaka manja je za samo tri odsto jer je veća potražnja u Severnoj Americi nadoknadila pad u Latinskoj Americi.

Prihod kompanije iz Atlante porastao je za jedan odsto, na 12,5 milijardi dolara.

Neto-prihod je skočio za 58 odsto na 3,8 milijardi dolara.

Koka-kola je danas saopštila da sada očekuje rast zarade za celu godinu od osam odsto, dok je ranije očekivala sedam.

Jedna "svetla tačka" u svetu bila je "Koka-kola zero" bez šećera, čiji je obim prodaje porastao za 14 odsto, ali tradicionalna "Koka-kola" i dalje daleko nadmašuje varijantu bez šećera, za kojom potražnja raste mnogo brže.

Zato je prošle nedelje bilo iznenađujuće kada je predsednik SAD Donald Tramp na društvenim mrežama objavio da je "Koka-kola" pristala da koristi pravi šećer od trske u svom vodećem proizvodu u SAD, umesto kukuruznog sirupa sa visokim sadržajem fruktoze kojeg koristi od 1980-ih.

"Koka-kola" je danas saopštila da će ove jeseni u SAD u ponudu dodati verziju svoje osnovne "koka-kole" sa šećerom od trske, čime je potvrdila Trampovu najavu, a predsednik i izvršni direktor Koka-Kole Džejms Kvinsi rekao da "cenimo predsednikov entuzijazam za naš brend".

Kvinsi je rekao i da će "Koka-Kola" proširiti asortiman "da bi odražavao interesovanje potrošača" i da "želimo da iskoristimo ceo set dostupnih opcija zaslađivanja".

Napomenuo je da Koka-Kola koristi šećer od trske u nekim drugim napicima u SAD - limunada "Simply" i čaj "Honest Tea", a u SAD od 2005. godine prodaje i meksičku "koka-kolu" koja se pravi sa šećerom od trske.

Rivali "PepsiCo" i "Dr Pepper" od 2009. godine prodaju u SAD verzije svojih glavnih napitaka zaslađenih šećerom od trske.

Na pitanje da li bi Koka-kola razmotrila uvođenje "prebiotičke verzije" svoje glavne marke "koka-kole", što je "PepsiCo" učinio ove nedelje, Kvinsi je rekao da zasad prodaju "koka-kolu" s dodatkom vlakana u Japanu i da proučavaju reakciju potrošača na nju.

Kvinsi je rekao da se potražnja potrošača poboljšala u drugom kvartalu na mnogim tržištima, uključujući Kinu, Evropu, Afriku i Severnu Ameriku, ali da su potrošači s manjim prihodima smanjili potrošnju.

Teme

Novo

Društvo

Šta drugi čitaju

Dnevni evropski servis

IT