Stanković o početku škole: Problem samo u OŠ Pavle Savić, dolazi novi direktor da normalizuje stanje
Ministar prosvete Dejan Vuk Stanković izjavio je danas da je problema sa početkom nove školske godine, osim manjih u gimnazijama u Čačku i Mladenovcu, od 1.680 škola u Srbiji bilo samo u Osnovnoj školi "Pavle Savić" u beogradskom naselju Mirijevo.
"Taj problem se upravo rešava, jer u školu 'Pavle Savić' u Mirijevu, koja je vrlo brojna škola, treba da stigne, ako već nije stigao, novi direktor zajedno sa načelnikom Školske uprave za Beograd, da normalizuju stanje i da omoguće nesmetano odvijanje nastavnog procesa", rekao je Stanković za televiziju Pink.
Ministar je kazao da će situacija u toj školi biti rešena kroz dijalog, mirnim putem, ali uz "odlučnu primenu zakona".
"Razrešenje (prethodnog direktora) nije bilo proizvod političke odluke, već na nedvosmislenim nalazima inspekcije koja je u više navrata posetila tu školu, izvršila odgovarajući nadzor i sačinila izveštaj. To razrešenje je trebalo da se dogodi pre godinu i po dana, ali to ne znači da su nepravilnosti zaboravljene", rekao je Stanković.
Izrazio je nadu da će nastava u toj školi početi u skorije vreme, dodajući da te stvari zavise samo od toga da li će se napraviti dogovor kroz neki dijalog sa kojim će se krenuti što pre.
Nastava u Osnovnoj školi "Pavle Savić" u Beogradu juče, 1. septembra, nije počela pošto je nastavnički kolektiv počeo protest zbog razrešenja direktora Milana Krstića, uz najavu da nastavu neće držati "sve dok ne stigne izveštaj prosvetnog inspektora ili potvrda da Krstić neće biti razrešen".
Stanković se osvrnuo i na situaciju u Petoj beogradskoj gimnaziji, gde učenici i roditelji tvrd da sedam nastavnika nije dobilo produženje ugovora, navodeći da se smanjio interes u toj školi, jer je broj odeljenja smanjen sa 44 na 42.
"Pošto se smanjio interes, smanjila se i potreba za radnim angažovanjem. Ko je na kojoj strani, to nije toliko bitno u političkom smislu. Ovde je bitno ko je koliko spreman da radi kao nastavnik. Koja su njegova politička uverenja, to nije bitno samo po sebi", kazao je Stanković.
Prema njegovim rečima, ugovor na određeno vreme zavisi od potreba procesa rada u svakoj ustanovi, a procena menadžmenta, u ovom slučaju direktora škole, je da li je onaj koji je bio angažovan u tom periodu zadovoljio standarde rada.
"Ako je neko aktivno učestvovao u blokadama, odnosno nije radio, ne vidim kakva je logika da on dobije produženje ugovora na određeno vreme, ili ne daj Bože, da ga zaposle na neodređeno", dodao je minsitar prosvete.
Učenici Pete beogradske gimnazije tvrde da tim profesorima ugovori nisu produženi zato što su podržavali blokade, a Stanković navodi da "blokade znače obustava radnog procesa".
"Pa ko će da radno angažuje onoga ko opstruira radni proces? Ljudi su do te mere politički ostrašćeni, do te mere je neki zli moralizam ušao u njihove glave, do te mere rasuđuju samo sa pozicije mržnje i nihilizma, da ne mogu da shvate elementarne činjenice", kazao je Stanković, dodajući da niko ne može da zapošljava nastavnike, ukoliko oni ne sprovode aktivno nastavu.