Web Analytics
Čadež: Srbija spremna da podrži razvoj digitalnog koridora između Kine i Evrope - BetaRS

Čadež: Srbija spremna da podrži razvoj digitalnog koridora između Kine i Evrope

Ekonomija | 06.11.2025 | access_time 16:40
Čadež: Srbija spremna da podrži razvoj digitalnog koridora između Kine i Evrope
Foto: PKS/Jelena Grubor

Predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež izjavio je danas u Pekingu da je Srbija spremna da podrži razvoj digitalnog koridora između Kine i Evrope, koristeći prednosti svog geografskog položaja, moderne logističke infrastrukture i liberalnog trgovinskog režima.

Čadež je u poseti Pekingu povodom Foruma Pojas i put i razgovarao je predstavnicima kineskih tehnoloških giganata Alibaba Group i JD.com, koji spadaju među najveće e-trgovinske kompanije na svetu, sa milijardama korisnika, piše u saopštenju PKS.

Čadež: Srbija spremna da podrži razvoj digitalnog koridora između Kine i Evrope
Foto: PKS/Jelena Grubor

Na sastancima, na kojima su prisustvovali i generalni direktor kompanije Ananas Marko Carević, direktor operacija za Aziju u kompaniji Transfera Nikola Bogojević i predstavnik PKS u Kini Džoućun Vang razgovarano je o jačanju saradnje u oblasti prekogranične e-trgovine, logistike i digitalnih servisa.

Poseban fokus bio je na mogućnostima povezivanja kineskih platformi sa regionalnim tržištem Jugoistočne Evrope kroz Ananas platformu kao partnera za lokalizaciju i distribuciju robe, kao i na uvođenju Cainiao logističkih servisa i Alipay digitalnih plaćanja na srpsko tržište.

Čadež: Srbija spremna da podrži razvoj digitalnog koridora između Kine i Evrope
Foto: PKS/Jelena Grubor

Sa potpredsednicima kompanije JD.com razgovarano je o mogućnostima strateškog partnerstva u razvoju regionalnog e-commerce centra i pametne logistike, koji bi povezao kineske kompanije sa tržištem Evropske unije.

Kompanija Alibaba, osnovana je 1999. godine i posluje u više od 190 zemalja i ostvaruje godišnji promet veći od 1.200 milijardi dolara kroz platforme poput AliExpress-a, Tmall-a i Taobao-a.

Kompanija JD.com je osnovana 2004. godine, zapošljava više od 550.000 ljudi i upravlja jednom od najnaprednijih mreža pametne logistike u Kini, pokrivajući više od 99 odsto gradova.

Teme

Novo

Društvo

Šta drugi čitaju

IT

Scena