PKS najavila kampanju čiji je cilj da privuče i umreži preduzetnike iz dijaspore i Srbije
Privredna komora Srbije (PKS) saopštila je danas da će zajedno sa globalnim programom Nemačke razvojne saradnje "Migracije i dijaspora" (PMD), koji u Srbiji sprovodi GIZ, realizovati do 20. januara kampanju čiji je cilj da privuče i umreži što veći broj preduzetnika iz dijaspore i Srbije.
Kampanja pod sloganom "Uključite se. Vaše znanje i iskustvo mogu da pokrenu velike stvari" ima za cilj da kroz platformu Poslovni atlas Srbije i projekat "Link up" privuče i umreži preduzetnike radi investiranja u srpsku privredu, razmene znanja i jačanja saradnje.
Kako je navela PKS, kampanja je posvećena srpskoj dijaspori, najviše u Nemačkoj, zatim poslodavcima, preduzetnicima, akademskoj zajednici, ali i javnosti u Srbiji, ukazujući na značajan ljudski i finansijski kapital koji Srbija ima u dijaspori.
"Očekujemo da će pozitivni primeri angažmana predstavnika naše dijaspore povećati interesovanje za ovu temu i dodatno unaprediti svest o značaju uspostavljanja čvrstih, stabilnih i institucionalizovanih odnosa izmedju pripadnika dijaspore i zemlje porekla, čime će se stvoriti dobra osnova za jačenje poslovnih i drugih veza", istakao je rukovodilac Centra za podršku investicijama i javno-privatno partnerstvo PKS Djordje Andrić.
Podsetio je da je PKS jedan od strateških partnera Medjunarodnog centra za razvoj migracione politike (ICMPD) u implementaciji "Link Up! Srbija2", čiji je cilj unapredjenje poslovne saradnje sa srpskom dijasporom u Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj kroz investicije, pristup znanju, poslovne mreže, partnere i finansiranje.
"Zahvaljujući ovom projektu, srpska dijaspora prilikom ulaganja dobija institucionalnu podršku na nacionalnom, regionalnom i lokalnom nivou, a organizovali smo u septembru i krajem novembra investicione konferencije u Beču i Cirihu na kojima je dijaspori predstavljen veliki broj investicionih projekata u Srbiji. U januaru je planirana konferencija u Štutgartu", rekao je Andrić.
PMD se sprovodi po nalogu nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) u 22 zemlje sveta, kako bi se podstakli ključni akteri u zemlji da u većoj meri koriste pozitivne efekte regularnih migracija i angažovanje dijaspore za svoj društveno-ekonomski razvoj.
Implementacioni partneri u sprovodjenju programa u Srbiji su Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Nacionalna služba za zapošljavanje i Komesarijat za izbeglice i migracije.
"Nemačka jedna je od najatraktivnijih zemalja destinacije za migrante sa ovih prostora i u toj zemlji postoji jaka i mnogobrojna dijaspora. Profesionalno i finansijsko angažovanje dijaspore bi moglo snažno uticati na razvoj Srbije i dovesti do opšteg poboljšanja uslova u zemlji. Dodatno, ono bi moglo uticati i na smanjene broja ljudi koji napuštaju zemlju u cilju potrage za željenim prilikama u inostranstvu", rekla je vodja programa "Migracije i dijaspora" i "Migracije za razvoj" u Srbiji Marija Bogdanović.
Istakla je da je usvajanjem Strategije o ekonomskim migracijama za period 2020-2027, Srbija potvrdila spremnost za upravljanje migracionim tokovima i kroz dodatni podsticaj angažmana dijaspore.