Web Analytics
Istraživanje: Kvalitetom usluga u državnom zdravstvu zadovoljan svaki drugi građanin - BetaRS

Istraživanje: Kvalitetom usluga u državnom zdravstvu zadovoljan svaki drugi građanin

Društvo | 02.06.2023 | access_time 16:05
Istraživanje: Kvalitetom usluga u državnom zdravstvu zadovoljan svaki drugi građanin

Kvalitetom usluga u državnim zdravstvenim ustanovama u Srbiji zadovoljan je svaki drugi građanin a kao najveće probleme u tom sektoru navodi se loša organizacija, nedostatak kadrova i nedovoljna motivisanost zdravstvenih radnika, pokazuju rezultati danas predstavljenog istraživanja Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED).

U istraživanju u kom je učestvovalo više od 1.000 građana, svaki drugi ispitanik je naveo da nema problem da zakaže pregled i da kod lekara stigne za najviše mesec dana dok je 37 odsto anketiranih navelo da u poslednje tri godine nije došlo na red za intervenciju, jer im je usluga bila hitno potrebna i nisu mogli da čekaju ili termina uopšte nije bilo.

Značajan broj građana smatra da su u zdravstvu prisutni korupcija i mito a oko 75 odsto ispitanika ocenilo je da će proces digitalizacije zdravstva biti koristan.

Istraživanje je pokazalo i da su građani nedovoljno informisani o elektronskim uslugama u zdravstvu pa je servise kao što su "eZdravlje" i "Moj RFZO" koristilo manje od petine ispitanika.

U anketi je učestvovalo i 1.526 lekara koji su kao najveće probleme naveli preopterećenost osoblja, niske plate i previše papirologije na koju, kako se naveli, potroše oko 40 odsto radnog vremena.

Odlazak na rad u inostranstvu u narednet godina planira svaki deseti lekar, nešto manje od polovine njih želi da nastavi da radi isključivo u državnom sistemu, dok bi četvrtina radila paralelno i u privatnoj praksi.

Predstavljanju rezultata istraživanja prisustvovala je ministarka zdravlja Danica Grujičić koja je ocenila da su bolja organizacija posla, manje gubljenja vremena na papirologiju, brže zakazivanje pregleda i posebno nabavka opreme i povećanje zarada, prioriteti za jačanje i unapređenje sistema.

"Stručnost i posvećenost naših lekara i zdravstvenih radnika prepoznati su i od pacijenata kao najjači adut, a raduje me i to što većina kolega planira da ostane u Srbiji, u državnim ustanovama. Digitalizacija koju sprovodimo poboljšava efikasnost, zato ohrabrujem i građane i lekare da koriste digitalne usluge i sisteme, a mi ćemo se truditi da poboljšamo komunikaciju sa strukom i građanima o potrebama koje imaju u zdravstvu", rekla je ministarka.

Dodala je da je preopterećenost lekara neujednačena i da lekari u domovima zdravlja imaju veliki broj pacijenata u toku smene i da nakon toga nemaju snage da rade i u privatnim ordinacijama.

"Šta onda rade doktori u toku smene u državnim ustanovama ako imaju snage da rade i privatno", upitala je ministarka.

Ona je navela i da je oprema mnogo bolja nego što je bila pre 10 godina, a govoreći o elektronskoj dokumentaciji ocenila je da joj se ne sviđa što podaci nisu dovoljno zaštićeni.

Teme