Web Analytics
Protivnici mera protiv kovida imaju novu metu: ograničenja saobraćaja - BetaRS

Protivnici mera protiv kovida imaju novu metu: ograničenja saobraćaja

Klimatske promene | Izvor: Beta | 02.07.2023 | access_time 21:35
Protivnici mera protiv kovida imaju novu metu: ograničenja saobraćaja
Po Lindi Skiner (Skinner), posvećenoj teoretičarki zavere koja ne veruje u klimatske promene, pandemija kovida-19 bila je samo početak napora globalne elite da ugnjetava svet, piše američka TV NBC na svom sajtu.

"Sledeći cilj moćnih zaverenika iz senke je da nam oduzmu automobile", kaže ta stanovnica Londona.

Iako nema dokaza da takav plan postoji, Skiner je, kao deo rastuće grupe koja se razvila iz protesta protiv vakcina, pokrenula kampanju protiv ekoloških mera širom Velike Britanije i drugde.

Mnoga od njenih strahovanja su se razvila iz protivljenja "gradovima od 15 minuta", ideji urbanističkog planiranja koje time što bi stanovnicima radna mesta i osnovne usluge bile nadohvat, treba da smanji saobraćaj i poveća pešačenje i vožnju biciklom. Na to su se posle pandemije opsesivno obrušili protestni pokreti.

"To je samo početak", rekla je Skiner (64) koja radi u zlatari, a veruje da je kovid razvila i lansirala neka mračna i moćna grupa "kao probu da se vidi koliko će ljudi biti popustljivi".

U aprilu su u Londonu održane demonstracije protiv plana gradonačelnika Sadika Kana (Sadiq Khan) da bilo gde i u Londonu i u predgrađima naplaćuje onima koji voze starije automobile koji više zagađuju.

Vozači već moraju da plate 12,50 funti (14,55 evra) da u centralnim opštinama koriste vozila koja više zagađuju što su obično stariji dizelaši, a od avgusta će se to primenjivati u celom ogromnom geografskom području Londona.

Za generaciju antivladinih demonstranata radikalizovanih protivljenjem zatvaranju tokom pandemije, najnoviji protestni pokret gađa ono što tvrde da su moćni napori globalnih elita da kontrolišu, podele čovečanstvo i da čak dramatično smanje broj stanovnika sveta.

Skoro trećina ispitanika u nedavnoj anketi Kraljevskog koledža u Londonu i Bi-Bi-Sija rekla je da je ili "potpuno" ili "verovatno" tačno da su planovi za uspostavljanje "gradova od 15 minuta" pokušaj države da "nadzire ljude i ograniči slobode".

Stručnjaci sve više smatraju da su kovid i mere protiv njega, uključujući zatvaranje, blokade, vakcine i druga ograničenja, bili prelomni trenutak za aktiviste protiv vlasti koji se povode za teorijama zavere.

"Ako pogledate pojedince koji se žale, šire dezinformacije i podržavaju teorije zavere o 'gradovima od 15 minuta', to je često potpuno ista grupa koja je širila dezinformacije o kovidu i to često govoreći na isti način", rekao je za NBC Tim Kolfild (Caulfield), s Univerziteta Alberta u Kanadi, stručnjak za dezinformacije.

Kolfild upozorava da su te teorije zavere i ekstremne i neobične, ali postaju uobičajene – bilo da ih ponavljaju "stručnjaci" Foks njuza, holandski poljoprivrednici, britanski poslanici ili austrijski nacionalisti.

"Jedna od izuzetnih stvari je normalizacija tvrdokornih teorija zavere. Ovo nije obična teorija zavere, već je vrlo čvrsta", rekao je on.

Dok se svet bori s porastom temperatura i migracijama i prirode i ljudi zbog promene klime, sve više grupa sumnjičavih u motive džava se odupire ekološkim merama i tome kako one utiču na njihove živote, upozorio je on.

U novembru je Dankan Enrajt (Duncan Enright), šef Odeljenja za saobraćaj u okrugu Oksfordšir koji obuhvata bogat i uglavnom poljoprivredni deo južne Engleske, predložio pilot-plan za smanjenje saobraćaja na šest zakrčenih puteva koji prolaze kroz grad Oksford. Cilj je podstaći vozače da koriste obilaznicu umesto da prolaze kroz grad.

Ubrzo je Enrajt rekao da dobija i pretnje smrću, a aktivisti mu kažu da ekološke mere nisu ništa drugo do instrument zloćudne države i njenih tajnih pobornika. Enrajt je optužen da radi za grupu globalističke elite koja bi da potčini stanovništvo i zarobi ga po gradskim četvrtima.

Jezik koji koriste neki od protivnika "gradova od 15 minuta" ponekad je ekstreman, čak i nasilan.

Najdžel Faraž (igel Farage), krajnje desničarski populista i bivši lider partije za Bregzit koji se sedam puta bezuspešno kandidovao za poslanika, prošle nedelje je na Tviteru napisao: "Zapamtite moje reči: Ovo se neće završiti sa zonama ograničenja brzine na 30 kilometara na sat i s naseljima sa slabim saobraćajem. Ne ne, ovo je početak opštih klimatskih ograničenja".

Na protestu u Oksfordu 18. februara na jednom plakatu je pisalo "U gradovima od 15 minuta se ne radi o klimi. Radi se o tiranskoj kontroli". Govornici su tada otišli još dalje i rekli da je plan za takvo uređenje gradova uporediv s nacističkim koncentracionim logorima i s Varšavskim getom, u koji su nacisti na njegovom vrhuncu pre 80 godina zbili 460.000 poljskih Jevreja.

Izumitelj koncepta "grada od 15 minuta" Karlos Moreno (Carlos) postao je meta izliva mržnje onih koji se protive urbanističkim promenama predloženim u ime zaštite životne sredine.

"Neverovatno je što sam od istraživača na univerzitetu postao javni neprijatelj na meti globalnog pokreta teoretičara zavere", rekao je za NBC Moreno, vanredni profesor pariske Poslovne škole Sorbone.

"Isti ljudi koji negiraju promene klime su tvrdili da je kovid-19 biološko oružje, da je vakcina način da se uvede tehnologija 5G u ljudsko telo, a sada manipulišu konceptom 'gradova od 15 minuta' predstvljajući ga kao zatvor bez zidova“, rekao je on.

Moreno je 2016. godine razvio ideju da naselja/zajednice treba da budu strukturisana oko ljudi, a ne oko automobila, i da sve što bi nekome moglo zatrebati tokom dana - od prodavnica do škola, radnih mesta do lekarskih ordinacija, treba da bude dostupno u roku od 15 minuta vožnje javnim prevoznim sredstvom ili biciklom.

Moderni gradovi su, tvrdi on, ustupili previše prostora vozačima.

Koncept Morena koji je poreklom iz Kolumbije, prihvatili su gradovi širom sveta, uključujući i njegov novi zavičaj - grad Pariz, gde je gradonačelnica An Idalgo (Anne Hidalgo) preuredila neke četvrti da bi dala prioritet biciklistima i pešacima što je bio njen zalog u uspešnoj izbornoj kampanji prošle godine.

Moreno predlaže "piramidu prioriteta" koja stavlja pešake na vrh, a slede bicikli, javni prevoz, električni automobili ako su puni putnika, taksiji i na kraju drugi privatni automobili - i to tim redosledom.

"Niko ne kaže da moramo da kontrolišemo ljude, u stvari je suprotno: ovo je humanistički koncept koji omogućava više lokalnih usluga, više otvorenog javnog prostora, više društvenih kontakata, bolju lokalnu ekonomiju. To nije teško razumeti", rekao je on.

Džonatan Tilt (Jonathan) je istaknuti borac protiv izolacije iz Zapadnog Jorkšira u severnoj Engleskoj. Kao i mnogi drugi, njegovo političko buđenje bila je pandemija, za koju veruje da je povezana sa zajedničkim globalnim naporima elite da kontroliše svet i da na kraju smanji čovečanstvo.

On je o konceptu "gradova od 25 minuta" rekao da bi to bila "neka vrsta stambenih naselja u sovjetskom stilu u kojima morate da podnesete molbu za dozvolu da napustite svoju kuću pod uslovom da vas negde drugde smatraju neophodnim ili da postoji neki drugi jak razlog".

Ali što je najvažnije, dok je kampanja protiv zatvaranja zbog kovida bila teška u vreme opšte vanredne situacije, sada je mnogo lakše ljudima prodati teoriju da "država želi da im oduzme automobile".

Tiltova grupa "Vote Freedom" je saopštila da je na lokalnim izborima širom Engleske 4. maja podržala više od 300 kandidata koji su svi vodili kampanju protiv "gradova od 15 minuta".

"Pošto smo na izborima vodili kampanju protiv vakcina, kampanja protiv 'gradova od 15 minuta' nam je došla kao poklon. Za nas je to bio praznik", rekao je on za NBC.

Teme

Prijavite se na newsletter Zelene Srbije

Klimatske promene