Web Analytics
Na 31. Sajmu istočne Kine više od 35.000 kupaca iz preko 100 zemalja - BetaRS

Na 31. Sajmu istočne Kine više od 35.000 kupaca iz preko 100 zemalja

Ekonomija | 18.07.2023 | access_time 12:35
Na 31. Sajmu istočne Kine više od 35.000 kupaca iz preko 100 zemalja
Foto: Fang Zhe/Xinhua

U Šangaju je od 12. do 15. jula održan 31. Sajam istočne Kine koji se često naziva „barometar spoljne trgovine“, čime je obeležen njegov povratak u oflajn format posle tri godine poremećaja zbog kovida-19.

Kao jedna od najvećih trgovinskih izložbi u Kini, ovaj sajam se čvrsto etablirao kao istaknuti događaj za spoljnotrgovinska preduzeća u zemlji. Ovogodišnje izdanje privuklo je skoro 35.000 domaćih i stranih kupaca iz preko 110 zemalja i regiona, naveli su organizatori, prenosi Sinhua.

Raznovrsna paleta izlagača na sajmu, koja obuhvata industrije kao što su odeća, tekstil i proizvodi za dom, slikovito demonstrira evoluciju kineskih proizvođača koji su prevazišli potragu za visokokvalitetnim proizvodima. Umesto toga, oni su prihvatili inovacije i marljivo poboljšali konkurentnost svojih proizvoda, učvršćujući ulogu Kine kao ključnog igrača u međunarodnoj trgovinskoj areni.

Na štandu korporacije Džeđiang Điasin, redovnog učesnika sajma više od 30 godina, Vu Huiping je pasionirano predstavio svoj novi tekstilni proizvod napravljen preplitanjem najlonskih vlakana modifikovanih kolagenom sa svilom. "Kombinuje udobnost, zaštitu od sunca i antibakterijska svojstva. Proizvod je u skladu sa zahtevima popularnih brendova za aktivnosti na otvorenom na stranim tržištima", rekao je Vu, zamenik direktora tehnološkog centra kompanije.

Vu je primetio da je njihova kompanija još 2019. godine uspostavila onlajn izložbeni prostor za uzorke odeće, sa ciljem da olakša komunikaciju sa kupcima u inostranstvu. Kompanija je takođe koristila softver za 3D dizajn za prilagođavanje svojih proizvoda prema različitim zahtevima kupaca.

"Čak i usred izazova koje je predstavljala pandemija, razvoj i korišćenje novih tehnologija pomogli su nam da održimo svoju otpornost, što je rezultiralo izuzetnim rastom prodaje od 40 odsto u 2022", rekao je Vu sa osećajem ponosa.

Kompanija Trulav fešn houm (Truelove Fashion Home Textile) iz Džeđianga, takođe izlagač na sajmu, privukla je posetioce svojim živopisnim ćebadima sa zamršenim šarama.

Lin Danping, poslovni menadžer kompanije, otkrio je da njihova predstojeća inteligentna fabrika "Industrija 4.0", sa investicijom od 1,28 milijardi juana (oko 179,46 miliona američkih dolara), treba da počne proizvodnju kasnije ove godine.

Sa procenjenom godišnjom proizvodnjom od 70.000 tona i smanjenjem troškova od 40 procenata, fabrika ima za cilj da poboljša efikasnost dok se širi na tržišta u razvoju, rekao je Lin.

Nik Evans, britanski preduzetnik sa više od 40 godina iskustva u nabavci iz Kine, potvrđuje da je spoljna trgovina zemlje doživela izuzetnu transformaciju.

"Kineske spoljnotrgovinske kompanije sada samostalno razvijaju sve veći broj proizvoda. Održavajući ekonomičnost, one takođe ugrađuju genijalne ideje kako bi zadovoljile zahteve nove generacije potrošača", rekao je on.

Promet četvorodnevnog sajma dostigao je 2,18 milijardi američkih dolara, rekli su organizatori, pozivajući se na preliminarnu statistiku.

Kineska spoljnotrgovinska razmena zadržala je stabilan rast u prvoj polovini godine, sa ukupnim uvozom i izvozom robe od 20,1 bilion juana, prema podacima koje je objavila Generalna uprava carina. To je prvi put da je kineski uvoz i izvoz robe premašio 20 triliona juana u periodu januar-jun.

Ovaj impresivan rast ne može se pripisati samo kineskim kompanijama koje prihvataju tehnološke inovacije, već i novim politikama koje uvode centralne i lokalne vlade za poboljšanje poslovnog okruženja.

Na primer, Državni savet je u aprilu izdao dokument sa smernicama za promovisanje stabilnosti svoje spoljnotrgovinske skale i za poboljšanje njene strukture, a Ministarstvo trgovine je predvodilo nastavak vanmrežnih izložbi.

Usred napora da stabilizuje trgovinu i poboljša njenu strukturu, Ministarstvo trgovine će bolje iskoristiti velike sajmove, podržati trgovinska preduzeća da prisustvuju sajmovima u inostranstvu, unaprediti razvoj prerađivačke trgovine u zemlji i promovisati ubrzani razvoj novih spoljnotrgovinskih poslova. modeli, rekao je zvaničnik ministarstva Sjao Lu na 31. sajmu istočne Kine.

Teme

Novo

Društvo

Šta drugi čitaju

Dnevni evropski servis

IT