Naučnici otkrili nacrt kineske misije lunarne sonde voda-led - BetaRS

Naučnici otkrili nacrt kineske misije lunarne sonde voda-led

Tehnologija | 02.08.2023 | access_time 15:35
Naučnici otkrili nacrt kineske misije lunarne sonde voda-led

Kineski svemirski naučnici otkrili su u jednom dokumentu kako bi kineska lunarna sonda Čang'e-7, podržana detektorom skakanja, mogla da istražuje vodeni led u jami u senci blizu južnog pola meseca.

Kina planira da lansira Čang'e-6 da sleti na Mesec oko 2024. godine kako bi prikupio uzorke sa druge strane Meseca, pre nego što pošalje sondu Čang'e-7 oko 2026. godine da sprovede istraživanje resursa na južnom polu Meseca.

Kako piše Sinhua, predviđeno je da se orbitalna daljinska detekcija i detekcija na licu mesta u oblastima trajne senke južnog pola Meseca sprovedu u procesu sondiranja izvora, sadržaja i distribucije lunarnog vodenog leda, navodi se u članku objavljenom u časopisu Svemir: nauka I tehnologija (Space: Science & Technology).

Istraživači iz Nacionalnog centra za svemirsku nauku, pri Kineskoj akademiji nauka i Kineskom centru za istraživanje Meseca i svemirskog inženjeringa Kineske nacionalne svemirske administracije, naveli su u radu da će molekularni analizator vode biti instaliran na mini letećoj sondi da bi se dobili molekuli vode u sloju leda na površini Meseca.

Prema njihovom planu, mini leteća sonda će poleteti u oblasti lunarnog svetla i odleteti do trajno zasenjenog dna platforme.

Alat za bušenje na sondi će zatim uzorkovati vodeni led iz lunarnog tla pre nego što ga mehanička ruka pomeri u peć za grejanje radi spektralne analize.

Mini-leteći detektor može da prevaziđe ograničenja sa kojima se suočavaju tradicionalni lunarni roveri, koji nisu u stanju da stignu do dna kratera, a rezultati merenja će otkriti da li lunarno tlo na dnu kratera sadrži vodu, amonijak i druge isparljive materije, navodi se u članku.

Takođe, očekuje se da će dva druga naučna tereta biti raspoređena na orbiteru za proučavanje površinskog vodenog leda Meseca, navodi list.

Veruje se da je eksploatacija lunarne vode preduslov za trajno prisustvo ljudi na Mesecu i u dubljem svemiru. Međutim, mogući izvor lunarnog vodenog leda je još uvek nejasan, što misiju čini naučno neophodnom.

Prema kineskom planu istraživanja Meseca, Čang'e-8 će biti lansiran oko 2028. godine kako bi se sproveli eksperimenti o korišćenju lunarnih resursa i izgradio osnovni model Međunarodne lunarne istraživačke stanice.