Web Analytics
Od novog kanala se očekuje da produbi trgovinske veze Kine i bloka ASEAN - BetaRS

Od novog kanala se očekuje da produbi trgovinske veze Kine i bloka ASEAN

Ekonomija | 05.09.2023 | access_time 20:55
Od novog kanala se očekuje da produbi trgovinske veze Kine i bloka ASEAN
Ova fotografija iz vazduha snimljena 22. jula 2023. prikazuje lučku stanicu Ćindžu i obližnji industrijski park u Ćindžuu, u južnokineskom autonomnom regionu Guangsi Džuang. (Sinhua/Cao Jiming)

Mir padine brda u Ćindžuu, smeštene u južnokineskom autonomnom regionu Guangsi Džuang, zamenjen je upornim zvukovima bagera i kamiona koji su uverljiv dokaz radova na projektu kanala Pinglu, piše agencija Sinhua.

Na oko 120 kilometara udaljenosti od tog gradilišta, tehničari u operativnom centru u regionalnoj prestonici Naning nadgledaju digitalnu repliku projekta koji je u toku. Ta replika se stalno ažurira podacima prikupljenim u realnom vremenu sa različitih gradilišta kanala.

Za kanal Pinglu, čija je izgradnja počela u avgustu prošle godine, planirana je investicija od 72,7 milijardi juana (oko 10,1 milijardu američkih dolara). Plovni put dužine 134,2 kilometra proteže se od rezervoara Siđin u gradu Hengdžu do luke Ćindžu na jugu regiona Guangsi.

Planirano je da kanal postane funkcionalan do kraja 2026. godine, a plovni put će biti izgrađen tako da može da primi brodove u klasi od 5.000 tona.

Kanal Pinglu je vodeći projekat na Novom međunarodnom trgovinskom koridoru kopno-more, važnom trgovinskom i logističkom prolazu koji su zajednički izgradili regioni u zapadnoj Kini i članice Asocijacije država Jugoistočne Azije (ASEAN).

Očekuje se sinergija kanala sa postojećim putevima i železnicom za efikasan transport robe, kada bude završen.

Kanal će olakšati direktnu otpremu robe iz Guangsija, Junana i Gvidžua kroz rečni sistem Siđijang do luka u zalivu Bejbu u Guangsiju, umesto da ona ide kroz susedni Guangdong. Predviđa se da će ova strateška promena značajno smanjiti razdaljinu transporta za oko 560 kilometara.

Budući da će omogućiti ugodan i isplativ prolaz do zemalja članica ASEAN-a, kanal Pinglu je naširoko hvaljen kao pozitivno dostignuće koje će poboljšati pomorsku povezanost sa tim blokom.

Prema zvaničnim podacima, kanal Pinglu neće biti samo ekološki prihvatljiv plovni put, već će pomoći i u stvaranju živog ekonomskog pojasa oko gradova Naning, Ćindžu, Bejhaj, Fangčengang i Guigang, sa ukupnom vrednošću proizvodnje od 2.650 milijardi juana do 2035. godine.

Zamenik direktora Biroa za industriju i informacione tehnologije u Naningu Vang Čangćing rekao je da su ukupne investicije u taj grad već premašile 50 milijardi juana u avgustu, i da se procenjuje da će proizvodnja premašiti 90 milijardi juana.

Teme

Novo

Društvo

Šta drugi čitaju

Dnevni evropski servis

IT