Web Analytics
Grujić (SSP): Društvo će doživeti krah ako ne uvidimo da su nastavnici ključni za oporavak zemlje - BetaRS

Grujić (SSP): Društvo će doživeti krah ako ne uvidimo da su nastavnici ključni za oporavak zemlje

Politika | 23.09.2023 | access_time 12:10
Grujić (SSP): Društvo će doživeti krah ako ne uvidimo da su nastavnici ključni za oporavak zemlje
Foto: Armenija Zajmi Besevic
Poslanica Stranke slobode i pravde (SSP) Danijela Grujić ocenila je danas da će prosveta i celokupno društvo doživeti krah ukoliko se ne uvidi da su "nastavnici i učitelji, uz razredne starešine, ključni elementi za oporavak zemlje od nasilja i da od odnosa države prema njihovoj profesiji i statusu uveliko zavisi naša budućnost".

Grujić je ocenila da je propadanje prosvetnog sistema u Srbiji slojevito i da se ubrzano odvija nakon stradanja dece i mladih tokom maja, talasa nasilja i prevremenog okončanja prošle školske godine.

Kazala je da se naprednjački režim, iako je predloga za borbu protiv nasilja u školi bilo sa svih strana, "proćerdao" leto i ponovo ponizio prosvetare.

"Kakav je prvobitni efekat i sudbina donetih mera? Koliko je zaista novozaposlenih psihologa i pedagoga i da li je to dovoljno, mogu li policajci izdržati teret obezbeđivanja i dežuranja u školama tokom cele školske godine? Zašto se Smernicama Ministarstva prosvete sav teret borbe protiv nasilja u školama bezobzirno svalio na zaposlene u školi - samo su neka od pitanja koje sam kao poslanica juče postavila premijerki Ani Brnabić i ministarki prosvete Slavici Đukić-Dejanović ispred Stranke slobode i pravde i poslaničke grupe 'Pravac Evropa'", izjavila je Grujić.

Ona je istakla da su tu i pitanja o najnovijoj degradaciji profesije, koju su prosvetari dobili pred početak nove školske godine, odnosno da je izvedena "nečuvena" nivelacija primanja zaposlenih u prosveti bez obzira na nivo obrazovanja, "sa skandaloznom, po stotinu dinara razlikom plate, od nekvalifikovanog do petog stepena".

Ukazala je da država mora da prepozna i odgovarajuće nagradi dodatne napore nastavnika sa razrednim starešinstvom, kao i nastavnike u radu sa decom sa smetnjama u razvoju ili u bilingvalnim programima nastave.

"Zar smo zaboravili da je upravo od prvorazrednog značaja uloga razrednih starešina u vaspitavanju dece i mladih u školi? Da li se toga setimo samo kada nam lično zatreba pomoć razrednog oko vlastitog deteta", upitala je Grujić.

Teme