Lidl Srbija uklonio 15 tona otpada iz reka i priobalja
Lidl je kroz projekat "Čisto iz ljubavi", od njegovog nastanka 2020. godine do sada, uklonio više od 60 tona otpada iz prirode, navedeno je u saopštenju.
U sklopu projekta "Čisto iz ljubavi", a u toku ove godine, sprovedene su 22 akcije čišćenja u kojima je učestvovalo skoro 1.000 volontera.
Lidl Srbija, kao glavni partner na projektu udruženje "Čepom do osmeha", sa još sedam lokalnih organizacija koje je kompanija podržala, prikupio je i zbrinuo skoro 12 tona komunalnog i oko tri tone reciklabilnog otpada, od čega je dve tonečinila plastika.
Kako je navedeno, udruženje "Čepom do osmeha" predvodilo je akcije u Pirotu, Jagodini, Apatinu, Šapcu, Sremskoj Mitrovici, Obrenovcu, Bečeju i Vrbasu, dok su lokalne organizacije otpad iz prirode uklanjale u Nišu, Priboju, Novom Sadu, Somboru, Valjevu, Zrenjaninu i Kučevu.
"Rezultati naših akcija su zaista impresivni, i to nas raduje, jer smo na ovaj način doprineli da naše reke i njihove obale budu čistije, ali nas u isto vreme i rastužuje jer ovi podaci svedoče o tome koliko je još potrebno raditi na podizanju svesti o čuvanju prirode. Zato smo u projekat i ove godine uključili najmlađe i za oko 300 mališana u školama i vrtićima održali edukativne radionice, za bolje sutra", kazala je predstavnica Lidla Aleksandra Mirić.
Navedeno je i da su se Lidlovoj akciji uklanjanjanja otpada u Obrenovcu priključili predstavnici muške i ženske vaterpolo reprezentacije Srbije, a tokom projekta su u aktivnostima učestvovala brojna inkluzivna udruženja, udruženja ribolovaca i udruženja građana.
Projekat "River CleanUp Collective" spada u red internacionalnih kampanja nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), čiji je Lidl deo, sa ciljem uklanjanja plastike iz reka kako bi se sprečilo njihovo zagađenje, a time i zagađenje mora i okeana u težnji da se zaštite vodeni ekosistemi.