Web Analytics
Lidl Srbija uklonio 15 tona otpada iz reka i priobalja - BetaRS

Lidl Srbija uklonio 15 tona otpada iz reka i priobalja

Životna sredina | Izvor: Beta | 06.10.2023 | access_time 10:50
Lidl Srbija uklonio 15 tona otpada iz reka i priobalja
Kompanija Lidl Srbija objavila je danas da je sa partnerskim organizacijama, koje su se i ove godine priključile projektu "Čisto iz ljubavi - River CleanUp Collective", tokom avgusta i septembra u akcijama čišćenja reka i priobalja širom Srbije uklonili 15 tona otpada.

Lidl je kroz projekat "Čisto iz ljubavi", od njegovog nastanka 2020. godine do sada, uklonio više od 60 tona otpada iz prirode, navedeno je u saopštenju.

U sklopu projekta "Čisto iz ljubavi", a u toku ove godine, sprovedene su 22 akcije čišćenja u kojima je učestvovalo skoro 1.000 volontera.

Lidl Srbija, kao glavni partner na projektu udruženje "Čepom do osmeha", sa još sedam lokalnih organizacija koje je kompanija podržala, prikupio je i zbrinuo skoro 12 tona komunalnog i oko tri tone reciklabilnog otpada, od čega je dve tonečinila plastika.

Kako je navedeno, udruženje "Čepom do osmeha" predvodilo je akcije u Pirotu, Jagodini, Apatinu, Šapcu, Sremskoj Mitrovici, Obrenovcu, Bečeju i Vrbasu, dok su lokalne organizacije otpad iz prirode uklanjale u Nišu, Priboju, Novom Sadu, Somboru, Valjevu, Zrenjaninu i Kučevu.

"Rezultati naših akcija su zaista impresivni, i to nas raduje, jer smo na ovaj način doprineli da naše reke i njihove obale budu čistije, ali nas u isto vreme i rastužuje jer ovi podaci svedoče o tome koliko je još potrebno raditi na podizanju svesti o čuvanju prirode. Zato smo u projekat i ove godine uključili najmlađe i za oko 300 mališana u školama i vrtićima održali edukativne radionice, za bolje sutra", kazala je predstavnica Lidla Aleksandra Mirić.

Navedeno je i da su se Lidlovoj akciji uklanjanjanja otpada u Obrenovcu priključili predstavnici muške i ženske vaterpolo reprezentacije Srbije, a tokom projekta su u aktivnostima učestvovala brojna inkluzivna udruženja, udruženja ribolovaca i udruženja građana.

Projekat "River CleanUp Collective" spada u red internacionalnih kampanja nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), čiji je Lidl deo, sa ciljem uklanjanja plastike iz reka kako bi se sprečilo njihovo zagađenje, a time i zagađenje mora i okeana u težnji da se zaštite vodeni ekosistemi.

Teme

Prijavite se na newsletter Zelene Srbije

Životna sredina