U SAD štrajkuje 41.000 radnika auto-industrije, zatvorili 'Stelantis'
Sindikat kaže da je 6.800 članova napustilo u ponedeljak ujutro i zatvorilo "Sterling Heights" u Mičigenu, ogroman profitni centar te kompanije.
Pre samo tri dana je predsednik sindikata Šon Fejn izvestio o napretku u pregovorima sa "Dženeral motorsom" i "Stelantisom", ali je rekao da će kompanije morati da daju bolje ponude. Nije zabeležen napredak kod "Forda", koji je prošle nedelje rekao da ima najbolju ponudu od sve tri kompanije.
Sindikat je stupio u štrajk 15. septembra u po jednoj fabrici svake kompanije. Oko 41.000 radnika sada štrajkuje protiv sva tri proizvođača automobila. Štrajkovi, koji sada traju šestu nedelju, obuhvataju sedam fabrika za sklapanje i 38 skladišta delova. Oko 28 odsto sindikalne radne snage u tri kompanije sada je u štrajku.
Sindikat je u početku izbegavao štrajkove na pikapovima i velikim pogonima SUV-a na kojima sve tri firme zarađuju najviše.
U prethodnim štrajkovima sindikat je ciljao jednu kompaniju i postizao sporazum koji je bio obrazac za dogovor za druge dve.
U saopštenju sindikata navodi se da ponude kompanije "Stellantis", formirane spajanjem "Fiat Chrysler"-a i francuske PSA Grupe 2021, zaostaju za "Fordom" i GM-om uprkos tome što taj proizvođač automobila ima najveći prihod i najveći profit od sve tri.
"Stellantis" ima najgoru ponudu za sindikat u vezi s povećanjem naknade za troškove života, brzinom pomeranja radnika na vrh platne lestvice, platama privremenih radnika, pretvaranjem privremenog u puno radno vreme i drugim pitanjima, saopštio je sindikat.
Nova ponuda "Stellantisa" je uključivala povećanje plata za 23 odsto tokom četiri godine, skoro 50 odsto povećanje doprinosa za penzionu štednju i dodatne odredbe o sigurnosti posla, saopštila je ta kompanija koja se đali da joj sindikat nije odgovorio već mu je zatvorio još jednu fabriku.
Sindikat očekuje da će uskoro dati kontra-ponude "Stellantisu" i GM-u.
U petak je Fejn rekao da su "Stellantis" i GM dali ponude za plate koje su odgovarale Fordovim 23 odsto tokom trajanja četvorogodišnjeg ugovora. Ali, predsednik sindikata je insistirao da kompanije mogu da idu dalje: "Nama su ostale karte da odigramo, a njima novac da potroše".
Dok je Fejn rekao da kompanije i dalje reklamiraju da su dale rekordne ponude UAW-u, ali su one nedovoljne da nadoknade koliko su radnici u SAD izgubili tokom poslednje dve decenije. Svaki put kada proizvođači automobila daju ponudu, rekao je Fejn, tvrde da je to najbolje što mogu da urade, ali se nekoliko dana kasnije vrate s boljom ponudom.