Web Analytics
Predstavnik Srbije na 60. venecijanskom bijenalu projekat 'Exposition Coloniale' - BetaRS

Predstavnik Srbije na 60. venecijanskom bijenalu projekat 'Exposition Coloniale'

Izložbe | 06.11.2023 | access_time 12:45
Predstavnik Srbije na 60. venecijanskom bijenalu projekat 'Exposition Coloniale'
Foto: Ministarstvo kulture
Srbiju će na 60. Bijenalu - Međunarodnoj izložbi umetnosti u Veneciji, od 20. aprila do 24. novembra iduće, 2024. godine, predstavljati projekat "Exposition Coloniale", umetnika Aleksandra Denića i kustoskinje Ksenije Samardžije.

Predstavnik Srbije na Venecijanskom Bijenalu umetnosti izabran je jednoglasno na konkursu koji su u ime Ministarstva kulture raspisali Muzej savremene umetnosti u Beogradu (MSUB) i Fondacija MSUB - objavilo je danas Ministarstvo i dodalo da će isoričarka umetnosti i direktorka MSUB Marijana Kolarić biti komesarka nastupa Srbije na Bijenalu.

Cilj konkursa je bio izbor projekta na zadatu temu Bijenala "Stranieri Ovunque" (Stranci svuda), umetničkog direktora Bijenala Adrijana Pedrose iz Brazila.

Na konkurs je stiglo 35 prijava, od kojih pet nije ispunilo proceduralne uslove.

Pet projekata prošlo je u drugi stepen konkursa, a odlukom Stručnog saveta izabran je rad "Exposition Coloniale".

Žiri konkursa su činili članovi Stručnog saveta za pripremu nastupa Srbije na 60. Bijenalu umetnosti u Veneciji, na čelu sa predsednikom Radošem Antonijevićem, umetnikom i redovnim profesorom i dekanom Fakulteta likovne umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu.

U obrazloženju Stručnog saveta se navodi da je Aleksandar Denić svojim radom ponudio "prostornu instalaciju koja predstavlja segment imaginarnog globalnog sela, ili bolje reći univerzalnog svetskog predgrađa, bez njegovih žitelja". Navedeno je da naziv rada "Exposition Coloniale (Kolonijalna izložba)" ukazuje na globalne strukture sazdane na kolonijalnoj politici i aktuelizuje pojam geopolitike.

"Autor podcrtava neophodnost iskustva realiteta elemenata scene u veličini i u materijalu, dok svetlom koje izvire iz samih objekata, gradi zagušenu atmosferu filmskog prizora" u šta je autor "utkao složene, čak potpuno nespojive narative", piše u obrazloženju Komisije.

Teme