Web Analytics
Globalni izlagači tragaju za prilikama na Kineskom godišnjem sajmu uvoza - BetaRS

Globalni izlagači tragaju za prilikama na Kineskom godišnjem sajmu uvoza

Ekonomija | 07.11.2023 | access_time 12:05
Globalni izlagači tragaju za prilikama na Kineskom godišnjem sajmu uvoza
Foto: Xinhua/Wang Xiang

Pred sam početak šeste Kineske međunarodne izložbe uvoza, izlagači su željno iščekivali ogromne mogućnosti koje im pruža taj sajam na visokom nivou. Kako piše Sinhua, od međunarodnih giganata kao što su Nestle i LEGO do jedinstvene prodavnice tanzanijskog uzgajivača morskih algi, učesnici iz čitavog sveta spremili su se da dočekaju stotine hiljada posetilaca.

"Sajam će definitivno otvoriti vrata za proizvode od morskih algi na ogromnom kineskom tržištu", rekla je 58-godišnja Safia Hašim Makame (Saphia Hashim Makame), uzgajivačica morskih algi od 1998. "Izlaganjem proizvoda od morskih algi na sajmu, moj put ka pronalaženju globalnih tržišta je tek počelo", rekla je ona kada je saznala da će njeni proizvodi od morskih algi po prvi put biti izloženi na sajmu.

Izložba koja trajke od 5. do10. novembra u Šangaju prikazuje novu razvojnu paradigmu Kine, platformu za otvaranje po visokim standardima i javno dobro za ceo svet.

Globalni izlagači tragaju za prilikama na Kineskom godišnjem sajmu uvoza
Foto: Pogled na ulicu ispred mesta održavanja 6. Kineske međunarodne izložbe uvoza u Šangaju (Sinhua/Vang Sjang)

TRŽIŠNE MOGUĆNOSTI

Očekuje se da će Sajam ove godine privući goste iz 154 zemlje, regiona i međunarodne organizacije. Preko 3.400 izlagača i 394.000 profesionalnih posetilaca se prijavilo da prisustvuje događaju, što predstavlja potpuni povratak nivo pre pandemije.

Među 3.000 globalnih kompanija koje učestvuju ove godine, otprilike 200 kompanija je bilo na svakom sajmu od 2018. godine, a oko 400 kompanija se vraća na sajam nakon pauze od više od dve godine.

Kina nudi mogućnosti stranim preduzećima dozvoljavajući im da pristupe svom velikom tržištu putem izložbi kao što je Sajam uvoza rekao je Frandan Tumukunde, trgovac kafom iz Ugande.

Prema istraživanju njegove kompanije, kinesko tržište se širi, a to će podstaći interesovanje malih i srednjih preduzeća u Ugandi i širom Afrike.

Pošto je Kina jedno od najvažnijih strateških tržišta novozelandskog mlečnog giganta Fontera (Fronterra), kompanija je tokom godina povećala i svoju površinu štanda i broj ugovora koje je potpisala na Sajmu, rekao je Teh-han Čou, generalni direktor Fontere za Kinu.

"Mislim da će kinesko tržište rasti veoma brzo u poređenju sa drugim zemljama i postoji veliki potencijal za izvoznike da pronađu kupce", rekao je Marek Viskosil (Vyskocil), osnivač Blu tač eksporta (BlueTouch Export), češkog izvoznika pića koji prisustvuje sajmu po šesti put. "Očekujem da ćemo ponovo sresti više ljudi, a možda i više ljudi voli da kupuje naše vino iz skladišta koje imamo u Kini", naveo je.

Nestle će takođe učestvovati na Sajmu šesti put zaredom, radujući se nastavku industrijske razmene i komunikaciji sa potrošačima onlajn i oflajn kroz različite forme, rekao je Džang Sićiang, izvršni potpredsednik švajcarskog prehrambenog giganta.

Ove godine, Nestle će na sajam doneti uvozne proizvode iz 10 osnovnih poslovnih jedinica, uključujući mlečne proizvode, ishranu za bebe, espreso kafu i hranu za kućne ljubimce, rekao je Džang.

Očekujući da otključa potencijal rastućeg kineskog tržišta igračaka, globalni gigant igračaka LEGO planira da istakne ulogu igranja u oblikovanju samopouzdanja, kognitivnih sposobnosti i opšteg blagostanja deteta dok prisustvuje događaju po šesti put.

"Bili smo aktivni u iskorištavanju tržišnih mogućnosti koje pruža Sajam nudeći najnovije kvalitetne proizvode i iskustvo igranja kineskim potrošačima", rekao je Pol Huang, stariji potpredsednik LEGO grupe i generalni direktor LEGO Kina.

"To je manifestacija naše dugoročne posvećenosti kineskom tržištu, koje ćemo nastaviti da istražujemo", dodao je Huang.

Singapurska poslovna federacija (SBF) predvodiće delegaciju od preko 500 visokih poslovnih predstavnika iz 56 singapurskih kompanija u potrazi za novim tržišnim prilikama.

"Sajam ostaje suštinska platforma za rast singapurskih preduzeća na kineskom tržištu, posebno u oblastima visokog rasta kao što su digitalne inovacije i održivost", rekao je Kok Ping Soon, izvršni direktor SBF-a.

Globalni izlagači tragaju za prilikama na Kineskom godišnjem sajmu uvoza
Foto: Južni trg Nacionalnog izložbenog i kongresnog centra koji je glavno mesto održavanja 6. Kineske međunarodne izložbe uvoza u Šangaju (Sinhua/Vang Sjang)

TRGOVINSKI PROSPERITET

Zvanični podaci su pokazali da je kineski uvoz zadržao snažan zamah, pri čemu se obim uvoza povećavao iz kvartala u kvartal ove godine. Kina je 14 uzastopnih godina drugo najveće uvozno tržište na svetu.

"Sajam pokazuje da je Kina otvorena za poslovanje sa ostatkom sveta. To je odlična prilika za multinacionalne kompanije kao što je Henkel da pokažu naše tehnologije" rekao je Rajat Agarval, predsednik Henkel za 'Veliku Kinu', dodajući da je Kina ogromno tržište sa snažnim potencijalom rasta trgovine, uz obilje uzbudljivih mogućnosti.

Roula Ali Adeb (Adeeb), osnivač kompanije BioČam (BioCham) za prirodne uljne ekstrakte, učestvovala je na Sajmu uvoza od njegovog osnivanja 2018. Sirijska biznismenka je rekla da je Sajam ponudio značajnu priliku da izbaci svoj brend na užurbano kinesko tržište.

Ona je rekla da je uz podršku kineske vlade kompanija postavila uporište na ogromnom kineskom tržištu zahvaljujući smanjenim troškovima.

Sajam uvoza je odlična platforma za povezivanje izvoznika sa potencijalnim kupcima i investitorima, rekla je Thiru Naidoo, viši trgovinski menadžer za Bliski istok i Aziju u Agenciji za promociju turizma, trgovine i investicija Zapadnog Kejpa (Wesgro) u Južnoj Africi, naglašavajući značajne koristi koje nudi izvoznicima njene zemlje.

Eli Tvinejo (Elly Twineyo), izvršna direktorka Odbora za promociju izvoza Ugande, rekla je da Kina pruža mogućnosti svim nacijama izvan njihovih bilateralnih odnosa sa tom azijskom zemljom.

Osim što nudi mogućnosti za privrede u nastajanju i razvoju, Sajam uvoza je takođe platforma za umrežavanje na kojoj kineska preduzeća mogu da se udruže sa stranim kompanijama kako bi obezbedila proizvode ili usluge za kinesko ili globalno tržište, rekla je Tvinejo.

Globalni izlagači tragaju za prilikama na Kineskom godišnjem sajmu uvoza
Foto: Ljudi posećuju štand giganta igračaka, LEGO grupe u izložbenom prostoru potrošačke robe tokom treće Kineske međunarodne izložbe uvoza u Šangaju, 2020. (Sinhua/Džang Điansong)

ZAJEDNIČKI RAZVOJ

Šezdeset devet zemalja i tri međunarodne organizacije potvrdile su učešće na nacionalnim štandovima, među kojima prvi put 11 zemalja.

Na prethodnih pet sajmova sklopljeni su okvirni poslovi vredni oko 350 milijardi američkih dolara.

Famtam Večajačai (Phumtham Vechaiachai), zamenik premijera Tajlanda, rekao je da Sajam uvoza odražava ojačanu saradnju Kine, Tajlanda i drugih zemalja učesnica.

"Sajam uvoza služi cilju uvoza različitih proizvoda i širenja odnosa", rekao je on.

Sajam takođe omogućava manjim i manje uticajnim zemljama da rastu zajedno, rekao je Famtam napominjući da Kina jednako tretira druge zemlje i "naglašava važnost negovanja saradnje".

Sajam je "važna mera za Kinu da otvori svoje tržište svetu i promoviše ekonomsku i trgovinsku razmenu i saradnju sa drugim zemljama", rekao je Džang iz Nestlea.

Kao efikasna i inovativna platforma, "Sajam označava kontinuirano otvaranje Kine na domaćem tržištu i njene napore da se dalje integriše sa svetom. Takođe pokazuje odlučnost Kine da promoviše nove trendove potrošnje", rekao je Džang za Sinhua.

Kao "važna mera za Kinu da podrži liberalizaciju trgovine i ekonomsku globalizaciju", Sajam praktikuje istinski multilateralizam i gradi otvoreniji konsenzus, što je posebno dragoceno za ekonomski razvoj današnjeg sveta, rekao je on.

"Sajam je takođe svedočio važnim trenucima kada smo potpisali ugovore i sarađivali sa mnogim industrijskim partnerima. Na petom Sajmu, Nestle i (nemački farmaceutski gigant) Bajer (Bayer) potpisali su sporazum o saradnji na projektu regenerativne poljoprivrede pirinča, prvom projektu globalne saradnje dve strane u Kini", rekao je Džang.

Abu Bakr al-Deeb, savetnik Arapskog centra za istraživanje i studije sa sedištem u Kairu, nazvao je Sajam "svetlom tačkom za aktiviranje svetske trgovine i ekonomske globalizacije" rekavši da nastoji da razbije "unipolarnost".

Al-Deeb veruje da Sajam šire otvara vrata međunarodnim kompanijama, preduzećima u nastajanju i srednjim firmama da nađu mesto na masovnom potrošačkom tržištu u Kini, drugoj po veličini svetskoj ekonomiji i drugom najvećem uvozniku.

On je istakao da kineska politika otvaranja koristi globalnoj ekonomiji, ističući značaj Kine kao globalnog igrača, dodajući da je kinesko otvaranje i razvojno iskustvo steklo poverenje mnogih zemalja.

Al-Deeb je rekao da međunarodni partneri mogu imati koristi od razvoja Kine, stalnog rasta i vizionarskih inicijativa za produbljivanje međunarodne saradnje.

Sajam predstavlja "odličnu priliku za povećanje međunarodne trgovinske razmene i kretanja", rekao je stručnjak za Sinhua.

Teme