Visokoprecizni zaštitni sistem prati železnički transport
Manji od papira A4 formata, težine oko pet kilograma i oblika kutije sa alatom za domaćinstvo, aktivni sistem za zaštitu vozova sa više ekrana, zasnovan na kineskom domaćem navigacionom satelitskom sistemu BeiDou (BDS) visoko- precizne mape, prati i putnike i vozove.
Železnički transport funkcioniše u tandemu sa automatskom zaštitom vozova (ATP), koja radi kroz koordinaciju zemaljske opreme i opreme u vozilu za kontrolu brzine voza i nadgledanje bezbednosnog razmaka kako bi se sprečili incidenti kao što su prevelika brzina i sudari od pozadi.
Kada saobraćaj vozova nije zaštićen ATP-om tokom testiranja i otklanjanja grešaka na linijama iu dispečerskim zonama, povećavaju se bezbednosni rizici zbog ograničenja ručnog upravljanja.
Kako piše Sinhua, kompanija CRRC Džudžou elektrik (CRRC Zhuzhou Electric Co) u centralnoj kineskoj provinciji Hunan promovisala je primenu BDS-a u železničkoj industriji, vođena potražnjom tržišta.
Kompanija koristi sistem aktivne zaštite voza sa više ekrana da locira poziciju i brzinu voza u realnom vremenu.
Kombinujući unapred podešene granične vrednosti mapa visoke preciznosti, sistem upoređuje poziciju, brzinu i pravac kretanja vozova i utvrđuje da li postoji rizik u skladu sa algoritmom za odlučivanje o aktivnoj zaštiti.
"U takvom slučaju, alarm će se pokrenuti i kočenje u slučaju nužde će se automatski aktivirati kako bi se sprečilo da voz iskoči iz šina", rekao je Sjao Si, elektro-projektant iz CRRC Džudžou.
Za razliku od tradicionalnih signalnih sistema, sistem zaštite zasnovan na BDS-u i kartama visoke preciznosti u velikoj meri smanjuje troškove i prevazilazi prethodne granice modela vozova.
Sistem ima veću tačnost pozicioniranja do nivoa ispod metra. Trenutno, više od 22 preduzeća za opremu za železnički tranzit u 10 provincija koriste sistem već tri uzastopne godine kako bi osigurali bezbednost puštanja vozova u rad.
Sistem aktivne zaštite vozova na više mesta nije jedina primena BDS-a koju koristi CRRC Džudžou. Sistem daljinskog nadzora i dijagnostike vozova je takođe olakšan BDS tehnologijom. Može da prati status vozova i poboljša efikasnost održavanja kvarova.
Ovaj sistem je povezan sa podacima 3.235 vozova širom zemlje, pružajući tehničku podršku za njihovu bezbednost tokom celog perioda rada.
CRRC Džudžou je samostalno razvio pet vrsta elektronskih proizvoda za železnički transport zasnovanih na BDS aplikaciji i predstavio ih u više od 20 gradova u zemlji i inostranstvu.
Ovi proizvodi su instalirani na preko 5.000 kompleta vozila, pokrivajući gradske železnice, lokomotive, brze vozove, inženjerska vozila i maglev vozila.
Kina je počela da razvija sopstveni navigacioni satelitski sistem 1994. BDS-1 je počeo da radi i da pruža usluge pozicioniranja u Kini krajem 2000. godine.
BDS-2 je završen 2012. godine, pružajući usluge pasivnog pozicioniranja u azijsko-pacifičkom regionu. Godine 2020. BDS-3 je zvanično pušten u rad da pruža usluge satelitske navigacije širom sveta.
U 2022, ukupna vrednost kineske satelitske navigacije i industrije usluga zasnovanih na lokaciji premašila je 500 milijardi juana (oko 69,64 milijardi američkih dolara).