BIRODI: REM objavio metodološki neprecizan izveštaj o izveštavanju televizija tokom izborne kampanje
Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) usvojio je Izveštaj o nadzoru programa tokom izborne kampanje za javne servise i kablovske pružaoce medijskih usluga, koji je selektivan, metodološki neprecizan i neukhlađen sa ODIHR metodologijom, ocenio je danas Biro za društvena istraživanja (BIRODI).
BIRODI u saopštenju navodi da je uputio REM-u zahtev po slobodnom pristupu informacijma od javnog značaja, da svoju bazu monitoringa učini javno dostupnom u mašinski čitljivom formatu i da tako omogući naučnoj i stručnoj zajednici da izvrši analize na podacima koje je prikupio.
BIRODI navodi da su u izveštaju dostavljeni osnovni podaci monitoringa za četiri kanala javnih medijskih servisa - RTS 1 i RTS 2, RTV 1 i RTV 2, kao i za četiri kablovske televizije - N1, Nova S, Al Jazeera i TV К1, a da Savet REM-a u saopštenju nije naveo zašto se opredelio da prvo prikaže nalaze navedenih televizija.
Nadzor je obuhvatio 24 sata programa tokom svakog dana trajanja izborne kampanje, od 1. novembra do 14. decembra i analizirani su svi objavljeni programski sadržaji.
"Analiza prezentovanih podataka iz Izveštaja ukazuje da je REM merio vreme zastupljenosti izbornih lista i javnih funkcionera, ali nije merio, odnosno nije prikazao tonalitet izveštavanja o izbornim listama i javnim funkcionerima. Time je javnost uskraćena za informacije da li su sve izborne liste bile jednako tretirane i kada je u pitanju tonalitet prikazivanja, kao i da li su i koji javni funkcioneri bili predstavljeni preko 66 odsto pozitivnog izveštavanja, to jest na nivou funkcionerske kampanje", navodi se u saopštenju.
Dodaje se da u izveštaju REM-a "nije moguće videti kakav je bio tonalitet izveštavanja o ključnoj osobi u izbornoj kampanji" predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću.