Poštanske marke u čast prijateljskih odnosa Srbije i Kine
Pošta Srbije štampala je dva izdanja prigodnih poštanskih maraka u čast prijateljskih odnosa Srbije i Kine - "Srbija-Kina: 10 godina od uspostavljanja incijative 'Pojas i put'" i "Кultura Кine".
Time su srpske državne institucije i zvaničnici još jednom pokazali koliko cene prijateljstvo i pomoć Kine u ekonomskom razvoju zemlje.
Kineski kulturni centar u Beogradu i Pošta Srbije dogvorili su da se od 2023. svake godine izdaju po dva kompleta markica sa kineskom tematikom.
Na markama u prvom izdanju poštanskih maraka su motivi četiri mesta u Kini koja su na Uneskovoj listi svetske kulturne i prirodne baštine.
Otpravnik poslova Ambasade Kine u Srbiji Dže Džang je rekao da je Srbija jedna od prvih zemlja koja je odgovorila na predlog da se na prigodan način obeleži 10 godina od uspostavljanh inicijative "Pojas i put" u okviru koje je više od 150 zemalja i 30 međunarodnih organizacija.
"Ova dva kompleta markica sa kineskom tematikom koje je izdala Pošta Srbije važna su poruka da su kinesko-srpski odnosi ušli u novu fazu svestranog razvoja na visokom nivou i pokazuju plodne rezultate saradnje Kine i Srbije u raznim oblastima", kazao je Dže Džang.
On je istakao da će se širenjem kineske kulture među srpskim narodom i promocijom lepe Kine veza između dva naroda dodatno produbiti.
Direktor radne jedinice Pošte Srbije "Srbijamarka" Adam Sofronijević rekao je da se prijateljstvo srpskog i kineskog naroda može osetiti i na ulicama u Srbiji.
"Tradicija Kine i kultura Kine - ove dve teme u narednom periodu na poštanskim markama države Srbije približiće srpskom narodu jednu od najstarijih kultura, najbogatijih kultura, najbogatih civilizacija na našoj planeti i veoma značajnu, veoma veliku i nažalost nedovoljno poznatu scenu savremene kulturne produkcije Kine", istakao je Sofronijević.
Ukazujući da su poštanske marke jedan od najvažnijih simbola državnosti jedne zemlje on je istakao da je prigodnim izdanjem Srbija želela da pokaže da se ponosi "čeličnim" prijateljstvom sa Kinom i želi da ceo svet to vidi.
Prilog Kineske Medijske Grupe (CMG)