Ministarka Begović: Srbija posvećena unapređenju položaja i uloge žena u nauci
Begović je, na panelu "Žene u nauci u usponu: Liderstvo u biznisu i ekonomiji" povodom Međunarodnog dana žena i devojčica u nauci, ukazala na vodeću ulogu žena u nauci, čime one pružaju inspiraciju i motivaciju budućim generacijama.
Ona je govorila i o ličnom razvojnom putu, tokom kojeg je posle 24-godišnje karijere u nauci prešla u oblast politike i međunarodnih odnosa, dodavši da su postojali izazovi sa kojima se u svojoj karijeri suočavala kao žena.
Ministarka je istakla da je na panelu poseban osvrt bio na prirodnim i inženjerskim naukama, navodeći da se vodila veoma živa diskusija o tome kako motivisati devojke da se okrenu prirodnim naukama i inženjerstvu kao njihovim karijerama.
"Slušajući žene iz celog sveta koje su prisustvovale ovoj konferenciji nismo ni svesni koliko smo ponekad u prednosti u odnosu na ostale jer imamo visok procenat žena, čak 47 odsto, koje se odlučuju da upišu ove oblasti", rekla je ona.
Dodala je da devojčice u Srbiji imaju slobodu izbora da studiraju ono što žele ali i snagu da prepoznaju da je budućnost u nauci.
Profesor međunarodnih odnosa u SAD i osnivač Programa stipendista UN princ Adnan El Hašemajt je rekao da veoma ceni činjenicu da Srbija prati nauku i tehnologiju, ali i jednakost u obrazovanju i unapređenje žena i devojaka u nauci.
El Hašemajt je naveo da je najvažniji izazov koji su uočili širom sveta primena ovih ideja i programa, dodavši da se mnogi programi, o kojima raspravljaju u UN u kontekstu razvoja devojaka u obrazovanju i nauci, zapravo ni ne sprovode na način na koji bi doprineo razvoju devojaka u ovoj oblasti i pružio im mogućnosti da sebe sagledaju kao buduće liderke.
"Najvažnija stvar koju posmatram kao izazov jeste činjenica da je ženama potrebna stvarna sloboda da deluju i obavljaju poslove u oblastima koje vole, a ne u oblastima koje mi želimo da im dodelimo", istakao je on.
Međunarodni dan žena i devojčica u nauci obeležava se 11. februara, a ustanovljen je 22. decembra 2015. godine na Generalnoj skupštini UN, sa ciljem podsticanja žena i devojčica na bavljenje naukom.