Kina udahnjuje digitalni život istorijskom nasleđu poput Velikog zida
Krećući na očaravajuće putovanje, posetioci stavljaju naočare za virtuelnu realnosi (VR) koje ih vraćaju u užurbanu vojnu tvrđavu duž Velikog zida dinastije Ming (1368-1644), sa živopisnim prizorima ulica , vojnih logora i seoskih kuća, piše Sinhua.
U severozapadnoj kineskoj provinciji Gansu, tim tehnoloških stručnjaka koristi digitalnu tehnologiju za rekonstrukciju segmenata Velikog zida koji datiraju od pre više od 400 godina, pokazujući i otkrivajući kulturnu vrednost ovog lokaliteta svetske baštine Uneskoa.
Veliki zid, simbol Kine, sastoji se od mnogih međusobno povezanih zidova, od kojih neki datiraju pre 2.000 godina. Postojeće deonice imaju ukupnu dužinu od preko 21.000 km, pri čemu Gansu doprinosi skoro jednoj petini ukupne dužine ove kultne građevine.
Koristeći drevne tekstove, istraživanja na licu mesta i digitalnu tehnologiju, tehnički tim iz kompanije Put svile infoport uspešno je obnovio tri ključna vojna uporišta duž dela Velikog zida Gansu, rekao je Vang Juou, menadžer inteligentnog digitalnog sektora projekta rekonstrukcije.
Najsavremenije tehnologije, uključujući visokoprecizno BeiDou satelitsko pozicioniranje i dronove, korišćeni su tokom terenskih istraživanja da bi se autentično rekonstruisale istorijske relikvije, kaže Vang.
Proširujući se izvan Velikog zida, tim je primenio svoju digitalnu ekspertizu da obnovi ruševine Nanzuo, ključno arheološko nalazište koje baca svetlo na ranu kinesku civilizaciju.
Glavna palata na lokaciji Nanzuo, koja pokriva unutrašnju površinu od 630 kvadratnih metara i stara je a oko 5.000 godina, smatra se od strane arheološke zajednice kao najveća pojedinačna unutrašnja građevina svog vremena u Kini.
Stručnjaci su sastavili, analizirali i kodirali informacije, kao što su dokumenti, slike i video snimci u vezi sa ruševinama Nanzuo. Višedimenzionalna baza podataka parametara pomaže u postizanju panoramskog prikaza restauracije kulturnog nasleđa.
"Digitalna tehnologija nam može pomoći da napravimo modele za drevnu palatu i da je pretvorimo u stvarnost", rekao je on.
Poslednjih godina Kina sve više koristi digitalnu tehnologiju da udahne život istorijskim relikvijama. Koristeći tehnologije kao što su 5G, proširena stvarnost, virtuelna stvarnost i veštačka inteligencija, kulturne institucije i tehnološke kompanije poput Tencenta i Baidua predstavile su mnoštvo digitalnih kulturnih proizvoda i projekata.
Tim sa Univerziteta Tianđin koristio je kontinuirano snimanje u centimetarskoj rezoluciji da identifikuje ruševine više od 130 skrivenih vrata na Velikom zidu. Oko 900.000 predmeta i kompleta kulturnih relikvija u Muzeju palate je podvrgnuto digitalizaciji, što čini 48 odsto njegovih ukupnih kolekcija.
Napori Kine da "oživi" kulturne artefakte imaju za cilj da ispričaju priču o svojoj bogatoj civilizaciji. Četrnaesti petogodišnji plan (2021-2025) naglašava posvećenost promovisanju slobodnog pristupa i digitalnog razvoja javnih kulturnih prostora kao što su muzeji.
Gledajući unapred, Vangov tim teži da uhvati ceo životni ciklus digitalnih artefakata. "Integracijom različitih parametara informacija kao što su istorijski kontekst i prostorni detalji, zajedno sa podrškom inteligentnih algoritama, želimo da precizno rekonstruišemo relikvije tokom različitih perioda", rekao je on.