Web Analytics
Uroš Kandić: U Srbiji za trećinu više seoskih turističkih domaćinstava nego pre dve godine - BetaRS

Uroš Kandić: U Srbiji za trećinu više seoskih turističkih domaćinstava nego pre dve godine

Ekonomija | Izvor: Beta | 23.03.2024 | access_time 09:25
Uroš Kandić: U Srbiji za trećinu više seoskih turističkih domaćinstava nego pre dve godine
U Srbiji u ovom trenutku, u sistemu eTurista ima 798 registrovanih seoskih domaćinstava, uz još osam salaša i sedam etno kuća, što je za trećinu više nego pre pre dve godine, izjavio je danas državni sekretar Ministarstva turizma i omladine Uroš Kandić agenciji Beta.

On je pozvao sve zainteresovane koji se bave seoskim turizmom da konkurišu za 150 miliona dinara podsticajnih sredstava, koje je država prvi put namenila podršci tom vidu turizma.

"Subvencije treba da dodatno podstaknu razvoju seoskog turizma koji je doživeo ekspanziju tokom pandemije, kao i izlazak iz sive zone poslovanja, jer će pravo na bespovratna sredstva imati isključivo kategorisana, seoska turistička domaćinstva, registrovano u sistemu eTurista", kazao je on.

Podsetio je da je Uredbom o dodeli podsticaja za razvoj i unapređenje ruralnog turizma i ugostiteljstva kao krajnji rok za dostavu zahteva i prateće dokumentacije određen 15. aprila, da je maksimalna visina sredstava podsticaja po projektu 2,9 miliona dinara i da je korisnik dužan da obezbedi najmanje 10 odsto od ukupne vrednosti projekta.

"Do sada nije bilo takve mere podsticaja. Ona podrazumerva pomoć seoskim gazdinstvima, salašima i etno-kućama za razvoj turističke infrastrukture, potom za dogradnju objekata pri postojećim, kao i za rekonstrukciju, nabavku opreme i unapređenje kvaliteta njihove ponude", naveo je Kandić.

On smatra da seoski turizam u Srbiji još uvek nije dostigao pun potencijal, iako je registrovanih gazdinstava koja se bave ovim vidom turizma za trećinu više nego pre dve godine.

"Danas nemamo oblasti u Srbiji gde nemamo registrovanih etno domaćinstava. Imamo oko 2.600 smeštajnih jedinica, odnosno soba, što je otprilike 6.100 pojedinačnih ležajeva", naveo je Kandić.

On je podsetio da se turistička ponuda sela u Srbiji bazira se na specifičnoj gastronomiji, kulturno-istorijskim znamenitostima, netaknutoj prirodi, ali i ponudom poput određenih spa sadržaja, bazena, jahanja, vođnje bicikla, učestvovanja u seoskim poslovima.

Kandić smatra da zbog svega toga ne čudi što je u porastu broj gostiju koje zanima ovaj vid turizma u Srbiji.

"Mi smo u prošloj godini, prema evidenciji sistema eTurista, imali oko 155.000 noćenja u seoskim domaćinstvima, od čega su većina bili domaći turisti sa više od 120.000 noćenja. Istovremeno, rast broja stranih gostiju, odnosno njihovih noćenja bio je znatno veći nego kad su u pitanju domaći turisti. Ti brojevi rastu za oko 60 odsto, dok noćenja domaćih turisti u etno domaćinstvima rastu za petinu", rekao je Kandić.

Prema njegovim rečima, najveći broj dolazaka stranih turista beleži se iz zemalja EU i iz okruženja, ali ima i sporadičnih i pojedinačnih dolazaka gostiju sa dalekih destinacija, koji obično ostaju duže od domaćih i turista iz okruženja.

On je ukazao i da je iz budžeta ministarstva ove godine na raspolaganju 400 miliona dinara za kreditnu podršku razvoju turizma, za koja mogu konkurisati i seoska turistička domaćinstva u cilju unapređenja kvaliteta turističke ponude.

"Već dugi niz godina postoji i kreditna linija koju sprovodimo zajedno sa Fondom za razvoj Srbije. To su povolji krediti sa grejs periodom od godinu i dve godine, u zavisnosti da li se dograđuju postojeći kapaciteti ili se grade novi, uz 10 godina otplate i kamatama od jedan do 1,5 odsto", precizirao je Kandić.

Podsetio je i da razvoju seoskog turizma pomaže i sistem dodele vaučera za odmor u Srbiji.

"Preme uvidu u evidenciju iz prethodnih godina, svaki deseti vaučer završi u seoskom turizmu", kazao je on.

Kandić smatra da je pravac daljeg razvoja seoskog turizma u Srbiji ukrupnjavanje uz sinergiju sa vinskim turizmom.

Takođe, smatra da je nužno dalje ulaganje u sve oblike seoske infrastrukture, bolja reklama i razvoj avioskih veza, kako bi se povećala raznolikost destinacija sa koje turisti dolaze.

Teme