Otkriven prvi fosil pantljičare na svetu - BetaRS

Otkriven prvi fosil pantljičare na svetu

Zabava | 03.04.2024 | access_time 14:45
Otkriven prvi fosil pantljičare na svetu
Nanjing Institute of Geology and Palaeontology of the Chinese Academy of Sciences/Handout via Xinhua
Tim međunarodnih naučnika pronašao je fosil tela pantljičare u kačinskom ćilibaru iz perioda srednje krede, star oko 100 miliona godina, podaci su Instituta za geologiju i paleontologiju Kineske akademije nauka, u Nanđingu, prenosi Sinhua.

Ovaj fosil ima jedinstvene spoljašnje i unutrašnje karakteristike koje su najsličnije pipcima postojećih tripanorinkih trakavica koje parazitiraju na morskim elasmobranima (uglavnom ajkule i raže).

Cestoda, ili trakavice, su specijalizovana endoparazitska grupa ravnih crva. Imaju složen životni ciklus koji zahteva najmanje dva različita domaćina, a poznato je da inficiraju sve glavne grupe kičmenjaka. Zbog njihovog mekog tkiva i skrivenih staništa, njihovi fosilni zapisi su izuzetno retki.

Vang Bo, istraživač na Institutu, rekao je da ovaj fosil ne označava samo inauguracioni izveštaj delimičnog fosila tela pantljičare, već je i najubedljiviji fosil tela ravnog crva u svetu trenutno, pružajući direktne dokaze za njihovu ranu evoluciju.

Primetno, ovo otkriće takođe pokazuje da ćilibar može da sačuva unutrašnju strukturu helminta. Luo Cihang, doktorant na Institutu, sugerisao je da ovaj nalaz takođe predstavlja hipotezu o tome kako je trakavica iz okeana završila u ćilibaru. "Možda je parazitirao u crevima zraka. Nakon što je zračak isplivao na obalu i postao plen dinosaurusa, dok je dinosaurus pojeo unutrašnje organe zraka, crv je ispao i bio obavijen obližnjom smolom".

Studija koju su sproveli naučnici iz više zemalja, uključujući Kinu, Nemačku, Ujedinjeno Kraljevstvo i Mjanmar, nedavno je objavljena u časopisu Geologija (Geology).