Kineski naučnici pronašli prve eksperimentalne dokaze o česticama nalik gravitonu - BetaRS

Zabava | 03.04.2024 | access_time 14:50
Foto: Li Jiahao/Xinhua
Međunarodni istraživački tim predvođen kineskim naučnicima po prvi put je predstavio eksperimentalne dokaze o čestici nalik gravitonu zvanoj hiralni gravitonski mod (CGM) nalazima objavljenim u naučnom časopisu Priroda (Nature) 28. Marta, prenosi Sinhua.

Ti nalazi označavaju prvo eksperimentalno potkrepljenje koncepta gravitona, postavljenog pionirskim radovima u kvantnoj gravitaciji od 1930-ih, u sistemu kondenzovane materije, rekao je Du Lingđie, vođa tima i profesor na Fakultetu fizike Univerziteta Nanđing, u istočnoj kineskoj provinciji Điangsu.

Graviton je elementarna čestica koja tek treba da bude otkrivena i koja je dobro poznata u oblasti kvantne gravitacije. Postojanje gravitona moglo bi da popuni kritične praznine između kvantne mehanike i Ajnštajnove teorije opšte relativnosti, dajući vitalni doprinos modernoj fizici, a proučavanje čestica sličnih gravitonu poput CGM-a moglo bi pomoći u ispitivanju fizike gravitona, rekao je Du.

Du je dodao da se istraživanje zasniva na teorijama koje sugerišu postojanje gravitonskih modova pod frakcionim kvantnim Holovim stanjima u kondenzovanoj materiji, koja imaju slična svojstva kao gravitoni.

Tim je započeo svoj eksperimentalni program pre pet godina, a zatim je proveo više od tri godine dizajnirajući i sklapajući specijalizovanu eksperimentalnu opremu za istraživanje pod ekstremno niskim temperaturama i jakim magnetnim poljima.

Du i tim očekuju dalja otkrića u kvantnoj fizici sa eksperimentalnom opremom.