Web Analytics
Pašalić: Inkluzija u prosveti Srbije formalna, tehnički problemi i manjak ljudi - BetaRS

Pašalić: Inkluzija u prosveti Srbije formalna, tehnički problemi i manjak ljudi

Društvo | 15.04.2024 | access_time 14:30
Pašalić: Inkluzija u prosveti Srbije formalna, tehnički problemi i manjak ljudi
Foto: Beta/Milan Obradović
Zaštitnik građana Zoran Pašalić ocenio je danas da je inkluzija u obrazovnom sistemu Srbije "zaživela formalno" uz tehničke probleme i manjak stručnih ljudi.

Pašalić je predstavljajući u Palati Srbije u Novoim Beogradu "Posebnog izveštaja zaštitnika građana o inkluzivnom obrazovanju" rekao da je ima napretka u odnosu na prethodni iz 2018. godine, lai da još postoje predrasude i nedostatak razumevanja za decu koja koriste taj program.

"Fale nam ljudi, a moramo da radimo i na osvešćivanju đaka i razvijanju njihovog osećaja za toleranciju i empatiju. Takođe, lični odnos onih koji se bave tom decom je veoma važan. Neke zemlje su napravile korak nazad i ukinule inkluziju, a decu vratile u specijalne škole. To se u Srbiji neće desiti. Nastavićemo da unapređujemo inkluziju", rekao je zaštitnik građana.

Istraživanje u deset škola iz Beograda, Kragujevca i Priboja je pokazalo da skoro 50 odsto đaka nikada nije bilo na predavanju/radionici o inkluziji, toleranciji i razumevanju.

Ispitivani su i stavovi nastavnika na temu inkluzije i 82 odsto ispitanika slaže se s tvrdnjom da specijalne škole mogu bolje od redovnih  da odgovore na potrebe dece kojoj je potrebna dodatna pomoć.

Oko 73 odsto predavača smatra da učenici koji su obuhvaćeni inkluzijom zahtevaju stalno angažovanje nastavnika usled čega drugi učenici zaostaju u prelaženju gradiva.

Vaćina ispitanika je predložila da svaki učenik kome je potrebna dodatna podrška, treba da ima ličnog pratioca, defektologa koji će raditi s njim, i da je potrebno da stručnjak usmerava nastavnike i daje im pomoć i savete u vezi sa inkluzijom.

Zaštitnik građana je u zaključku izveštaja dao preporuke ministarstvima prosvete, za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, i zdravlja i organima lokalne samouprave o mehanizmima podrške inkluzivnom obrazovanju.

Teme