Web Analytics
Kineska nova energetska vozila mogu se pohvaliti globalnim konkurentskim prednostima - BetaRS

Kineska nova energetska vozila mogu se pohvaliti globalnim konkurentskim prednostima

Tehnologija | 21.05.2024 | access_time 14:50
Kineska nova energetska vozila mogu se pohvaliti globalnim konkurentskim prednostima
Foto: Xinhua/Ju Huanzong

Kineska nova energetska vozila (NEV) mogu se pohvaliti globalnim konkurentskim prednostima, zahvaljujući tehnološkim otkrićima, dobro razvijenim industrijskim lancima i otvorenom i inovativnom industrijskom ekosistemu, ocenili su kineski zvaničnici.

Među 10 najvećih proizvođača NEV-a na svetu, četiri su iz Kine, a BYD je najveći svetski proizvođač NEV-a, rekao je Huo Fupeng, zvaničnik Komisije za nacionalni razvoj i reforme, za Kineski ekonomski okrugli sto, platformu za razgovore svih medija čiji je domaćin novinska agencija Sinhua.

Tokom protekle decenije, Kina je registrovala složenu stopu rasta od preko 70 procenata i u prodaji i u proizvodnji NEV, rekao je Huo, dodajući da se takav zamah rasta održao i u ovoj godini, pri čemu je prodaja NEV u prvom kvartalu porasla za preko 30 procenata u odnosu na prethodnu godinu.

Govoreći o sektoru novih energetskih vozila, Huo je skrenuo pažnju na konkurentnu snagu Kine u naprednim tehnološkim inovacijama, kompletnim lancima snabdevanja i industrijskim lancima, i otvorenom i inovativnom industrijskom ekosistemu.

Ding Veishun, zvaničnik Ministarstva trgovine, ponovio je Huoovu analizu, rekavši da Kina prednjači u svetu u novim tehnologijama kao što su visokonaponsko punjenje i primena srednje i napredne tehnologije za samostalno upravljanje.

Sektor NEV u Kini ima potpuno razvijen industrijski lanac, koji se kreće od proizvodnje komponenti do kompletne proizvodnje vozila, i od snabdevanja materijalom do recikliranja baterija, rekao je Huo.

Ding je naveo deltu reke Jangce kao primer dobro razvijenih industrijskih i lanaca snabdevanja, gde proizvođači NEV mogu nabaviti sve neophodne komponente na udaljenosti od četiri sata vožnje.

Konkretno, i Huo i Ding su istakli ulogu otvorenog i konkurentnog industrijskog ekosistema u podsticanju rasta kineskih proizvođača novih energetskih automobila.

Kina je najveće svetsko tržište automobila i skoro sve multinacionalne kompanije su ovde uspostavile proizvodnju, rekao je Huo, dodajući da su uslovi jednaki za sve učesnike u tom sektoru.

Oštra tržišna konkurencija je postepeno izbacila inferiorne subjekte, dok su visokokvalitetne kompanije i proizvodi opstali i napredovali, rekao je Ding.

"Konkurentske prednosti kineskog sektora novih energetskih vozila rezultat su višegodišnjih napora i inovativnog napretka kineskih preduzeća, a izoštrene su na intenzivno konkurentnom tržištu", rekao je Ding.

Teme