Električna vozila tema kampanje za predsedničke izbore u SAD
Republikanski saveznici u naftnoj industriji potrošili su milione na reklame u kojima se kaže da će se poreske inicijative predsednika Bajdena za kupovinu EV pretvoriti u toliki dug da će "Amerikance koštati slobode".
Za glasače oko potpuno električnih vozila je praktičnija, kao što je način punjenja baterija jer mnogi parkiraju automobile na ulici jer nemaju garažu.
Tramp, pretpostavljeni republikanski predsednički kandidat, i drugi kažu da je Bajdenovo zalaganje za EV nepravedno za potrošače i predstavlja preterano delovanje vlade demokrata koja će na kraju biti odgovorna za to što radi.
Demokrate su bile manje glasne i više nijansirane, zagovarajući Bajdenove ciljeve smanjenja uticaja na klimu, istovremeno promovišući domaću tehnologiju u odnosu na konkurenciju iz Kine.
Sama oblast Tolida je važna za to pitanje. To je automobilski grad koji prelazi sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem na električne, poput susednog Mičigena, predsedničke države koja je sinonim za automobilsku industriju.
Tolido ne proizvodi samo džipove - od Drugog svetskog rata, već je i dom rafinerija nafte koje snabdevaju benzinom širom Srednjeg zapada i dom proizvođača delova za vozila na benzin i dizel.
Tu ljudi kažu da će im cena benzina i namirnica biti važniji od električnih vozila kada budu glasali. Ali tokom intervjua sa ljudima širom političkog spektra, mnogi su bili skeptični prema vozilima i kritični prema poreskim kreditima demokratskog predsednika.
Grupa naftne industrije potrošila je oko 16 miliona dolara na reklamiranje kritikujući Bajdenovu politiku promocije EV. Oglasi se emituju u sedam država gde je neizvesno ko će na predsedničkim izborima dobiti najviše glasova i u Montani, državi koja je naklonjena republikancima.
Bajdenov sveobuhvatni Zakon o smanjenju inflacije iz 2022. je stvorio poreske kredite za kupce električnih vozila, a to je posebo važno u ovoj, izbornoj godini.
Taj akt ima za cilj da se delimično bori protiv klimatskih promena tako što će dati poreski kredit od 7.500 dolara za prodaju novih električnih vozila da bi se išlo ka predsednikovom cilju da EV vozila budu 50 odsto prodaje svih novih vozila do 2030.
Za repu8blikance problem je promena pravila koju je predložio Bajden da bi se omogućilo da se kvalifikuju za kredit EV koja se proizvode u Sjedinjenim Državama, ali sadrže komponente kineske proizvodnje.
To će omogućiti Kini da se infiltrira u američki lanac snabdevanja automobilima, o trošku američkih poreskih obveznika - kažu kritičari i dodaju da američki poreski dolari treba da podrže američku proizvodnju i američke radnike, a ne da obogate kineske kompanije.
Bajden je posetio fabrike električnih vozila i sa širokim osmehom seo u novi električni "Kadilak" na Salonu automobila u Detroitu.
Bajdenova kampanja napominje da je predsednikova politika usmerena na premeštanje radnih mesta u proizvodnji EV jer su mnoga ostavljena u Kini baš tokom Trampove administracije, te ih treba vratiti u SAD.
"Donald Tramp bi radije lagao o politici predsednika Bajdena nego da se suoči sa sopstvenom izdajom srednje klase", rekao je portparol Bajdenove kampanje Amar Musa u saopštenju. "Predsednik Bajden želi da se budućnost proizvodnje automobila izgradi u Americi, a ne u Kini", dodao je on.
Po anketi Associated Press-NORC Centra za istraživanje javnih poslova sprovedenoj u aprilu, relativno mali udeo Amerikanaca - manje od 30, vidi korist od električnih vozila za sebe lično, za privredu ili automobilsku industriju SAD.
Jedni kažu da nisu zainteresovani da kupe EV dok ne budu mogli da putuju bez čestih zaustavljanja radi dugotrajnog punjenja baterije, a drugi su rekli da su ta vozila skupa, čak i s poreskim kreditom.
Rejlo bi se da nedostaje objedinjujući poziv Amerikancima da prihvate novu tehnologiju, slično cilju predsednika Džona F. Kenedija da s ode na Mesec 1961. godine već u toku u toku te decenije - rekao je veteran među stratezima demokrata Džoel Benenson, koji je bio viši savetnik u predsedničkim kampanjama Baraka Obame i Hilari Klinton.
"Niko ne priča inspirativnu priču o EV. Dakle, treba razvijati tu priču i šta će to značiti za Ameriku u budućnosti" rekao je Benenson i dodao: "A to bi mogao biti moćan narativ".