Izveštaj o kineskim proizvođačima novih energetskih vozila u Evropi predstavljen u Briselu
Kineska ekonomska informativna služba novinske agencije Sinhua i Kineska privredna komora pri Evropskoj uniji (CCCEU) su u sredu zajednički objavili izveštaj koji se fokusira na kineske proizvođače novih energetskih vozila (NEV) u Evropi.
Izveštaj pod nazivom "Ozelenjavanje Evrope – Izveštaj o razvoju kineskih proizvođača NEV u Evropi" objavljen je tokom okruglog stola direktora Evrope i Kine koji je održan u Briselu, prenosi Sinhua.
Obraćajući se na događaju, predsednik novinske agencije Sinhua Fu Hua rekao je da su Kina i Evropa u potpunosti sposobne da ostvare obostranu korisnu saradnju u sektoru novih energetskih vozila (NEV), s obzirom na njihovu posvećenost promovisanju štednje energije, smanjenju emisije ugljenika i harmoničnom suživotu čoveka i prirode.
Kao kineska nacionalna novinska agencija, globalna novinska agencija i vrhunski tink-tenk, novinska agencija Sinhua je proizvela niz široko praćenih novinskih izveštaja i analitičkih izveštaja o razvoju kineske NEV industrije i kinesko-evropskoj saradnji u sektoru NEV, rekao je Fu.
Izveštaj objavljen u sredu analizira globalnu potražnju za NEV i sumira razvoj i konkurentske prednosti kineske NEV industrije, nudeći vredne reference za Kinu i Evropu za jačanje tehnološke saradnje, razmene politika, saradnje u lancu snabdevanja i ulaganja, rekao je on.
Nazivajući kinesko liderstvo u industrijama dekarbonizacije "putem koji treba slediti", bivši pomoćnik generalnog sekretara Ujedinjenih nacija Bris Lalond rekao je da je Kina akumulirala povećanje produktivnosti u sektoru NEV i pokrila sve faze neophodne u ovoj industriji.
"Moramo nastojati da sarađujemo sa Kinom", primetio je Lalonde, koji je i predsednik EdEn-a, udruženja kompanija posvećenih dekarbonizaciji u Francuskoj i Evropi. "Poslednje što nam treba je trgovinski rat... Uključivanje u bilateralne razgovore radi rešavanja čitavog niza pitanja je poželjno", naglasio je on.
Tokom panela okruglog stola, učesnici su se složili da Kina i Evropa imaju široku osnovu za saradnju u razvoju NEV-a i postizanju neutralnosti ugljenika.
Pozivajući Kinu i Evropu da održe otvorene i kooperativne odnose, istakli su da će uvođenje zaštitnih tarifa na kraju naneti štetu evropskim proizvođačima automobila i potrošačima i negativno uticati na evropsku ekonomiju.