Peking: Tarifni plan EU za kineska električna vozila štetan za obe strane
Plan Evropske unije (EU) da uvede dodatne carine na uvoz kineskih električnih vozila (EV) naneće štetu obema stranama, izjavio je Dženg Šanji, šef kineske Nacionalne komisije za razvoj i reforme, prenosi Sinhua.
Odbacujući tvrdnje o "prekomernom kapacitetu" u kineskoj industriji nove energije, Dženg je naveo da su te tvrdnje suprotne tržišnim principima i zdravom razumu.
Govoreći na sastanku na visokom nivou između Kine i Nemačke o klimatskim promenama i zelenoj tranziciji, 22. juna, Dženg je rekao da će Kina preduzeti sve potrebne mere kako bi zaštitila legitimna prava i interese kineskih kompanija.
Razvoj kineske industrije nove energije pokreću prednosti u tehnologiji, tržištu i industrijskim lancima, rekao je Dženg, dodajući da je to rezultat tržišne konkurencije, a ne subvencija ili nepoštenih praksi.
Stopa iskorišćenosti kapaciteta kineskih novih energetskih vozila (NEV) ostaje na relativno visokom nivou, pri čemu se većina proizvoda prodaje na domaćem tržištu, a izvoz čini samo 12,5 odsto proizvodnje, pokazuju zvanični podaci.
Poslednjih godina, kako Kina nastavlja da širib svoje otvaranje na visokom nivou, mnogi strani proizvođači automobila povećali su svoja ulaganja u toj zemlji.
Dženg je rekao da strani brendovi osnivaju fabrike u Kini ne zbog subvencija, već zato što Kina poseduje najsveobuhvatniji lanac industrije električnih vozila i kvalifikovane radnike u automobilskoj industriji.
Globalni proizvodni kapacitet NEV trenutno je ispod tržišne potražnje, a kineski NEV mogu više doprineti globalnoj zelenoj i niskougljeničnoj tranziciji, rekao je Dženg.
Protekcionizam ne može povećati konkurentnost; to će samo ometati globalne napore u borbi protiv klimatskih promena, dodao je Dženg.
On je pozvao Nemačku da demonstrira liderstvo unutar EU i preduzme prave akcije.