Sektor e-trgovine u Kini beleži snažan rast
Ekonomija
| 23.07.2024
|
access_time
15:15
Foto:Radnici rade u skladištu u okrugu Longli, u jugozapadnoj kineskoj provinciji Guidžou. Tokom polugodišnjeg šopinga, poznatog kao festival kupovine "618", kompanije za e-trgovinu i logistiku, kao i onlajn i oflajn preduzeća, dobro su se pripremajui da se izbore sa rastućom potražnjom. (Fotografija Juan Fuhong)
Kako prenosi Sinhua, maloprodaja na mreži u ovom periodu porasla je za 9,8 odsto na godišnjem nivou na 7,1 hiljadu milijardi juana (oko 996 milijardi američkih dolara), od čega je maloprodaja robe dostigla 5,96 hiljada milijardi juana, što predstavlja povećanje od 8,8 odsto, prema podacima koje je objavilo Ministarstvo trgovine (MOC) 19. jula.
Ministarstvo je saopštilo da su digitalni proizvodi, konzumacija usluga i programi zamene bili tri nova pokretača rasta potrošnje tokom posmatranog perioda.
Što se tiče digitalnih proizvoda, mašine za učenje s veštačkom inteligencijom (AI) i pametni nosivi uređaji porasli su za 136,6 odsto odnosno za 31,5 odsto, pokazuju podaci.
Što se tiče potrošnje usluga, ispitane onlajn putničke i ugostiteljske usluge porasle su za 59,9 odsto, odnosno za 21,7 odsto.
Platforme za e-trgovinu u Kini koordinisane su da ponude usluge razmene za više od 400.000 proizvoda i usluge reciklaže koje pokrivaju preko 300 kategorija robe. Na glavnim platformama za onlajn kupovinu, prodaja frižideraporasla je za 82,1 odsto, mašina za veš za 70,4 odsto, mobilnih telefona za 63,9 odsto i televizora za 54,3 odsto.
Kako e-trgovina podstiče oporavak potrošnje u zemlji, međunarodna saradnja sektora je takođe dodatno proširena. U prvoj polovini ove godine, Kina je potpisala memorandume o saradnji u elektronskoj trgovini sa Srbijom, Bahreinom i Tadžikistanom, čime je ukupan broj partnerskih zemalja na putu svile dostigao 33, navelo je Ministarstvo.
Kineski finansijski centar Šangaj postigao je niz rezultata u institucionalnom otvaranju u pogledu interoperabilnosti prekograničnog e-fakturisanja i elektronskih tovarnih lista, dodalo je Ministarstvo.
Državni savet je u oktobru prošle godine dao zeleno svetlo gradu za uspostavljanje pilot zone za saradnju u elektronskoj trgovini na Putu svile, inicijativu koja ima za cilj istraživanje institucionalnih inovacija, dalje otvaranje sektora e-trgovine i unapređenje digitalne ekonomske saradnje, posebno među zemljama učesnicama Inicijative Pojas i put.
Prema podacima Ministarstva, pilot zona u Šangaju je takođe uspostavila niz niz javnih uslužnih platformi za obuku, istraživačke centre i nacionalne paviljone.
Ove godine su glavne kompanije na platformama za e-trgovinu uložile preko 48 milijardi juana u istraživanje i razvoj kako bi optimizovale korisničko iskustvo i smanjile troškove, navelo je Ministarstvo.
"Veštačka inteligencija (AI) se široko koristi u različitim aspektima, uključujući potrošnju, operacije i transport", saopštilo je Ministarstvo, dodajući da su virtuelna kupovina, AI korisnički servis i autonomna vožnja otvorili novu eru pametne e-trgovine.
Inteligentne operacije i marketinški alati pomogli su trgovcima da smanje troškove i povećaju efikasnost, navodi Ministarstvo.
Ministarstvo je saopštilo da je e-trgovina takođe igrala pozitivnu ulogu u jačanju poljoprivrednog sektora. Na primer, kampanje digitalne trgovine sprovedene u provincijama Hubej i Hunan u centralnoj Kini dovele su do rasta onlajn prodaje lokalnih poljoprivrednih proizvoda od 21,7 odsto u prvoj polovini godine.