Web Analytics
Boing: Broj komercijalnih aviona u Kini biće više nego udvostručen do 2043. - BetaRS

Boing: Broj komercijalnih aviona u Kini biće više nego udvostručen do 2043.

Ekonomija | 28.08.2024 | access_time 16:55
Boing: Broj komercijalnih aviona u Kini biće više nego udvostručen do 2043.
Avion kompanije Hajnan erlajns na aerodromu "Ben Gurion" u blizini Tel Aviva, u Izraelu, 29. novembra 2022. (Foto: Gil Cohen Magen/Sinhua)

 

Kina će do 2043. više nego udvostručiti flotu komercijalnih aviona jer se njena avioindustrija širi i modernizuje kako bi zadovoljila rastuću tražnju za putničkim i teretnim vazdušnim saobraćajem, pokazala je najnovija dugoročna procena kompanije Boing.


Potpredsednik Boinga za komercijalni marketing Daren Hulst rekao je da "kinesko tržište komercijalne avijacije za putnike i teret nastavlja da se širi, podstaknuto ekonomskim rastom i aviokompanijama koje grade svoje mreže u zemlji", prenosi agencija Sinhua.

"Kao što pokazuje ova prognoza, kineske avio kompanije imaće snažnu tražnju, što će zahtevati dalji rast njihovih modernih flota koje štede gorivo", kazao je Hulst.

Kineska komercijalna flota će rasti 4,1 odsto godišnje i porašće sa 4.345 na 9.740 aviona do 2043. godine, a njen godišnji rast putničkog saobraćaja od 5,9 odsto premašiće svetski prosek od 4,7 odsto, navodi se u novom dokumentu.

Predviđa se i da će avio saobraćaj u Kini postati prvi u svetu po protoku, što će dovesti do rasta flote aviona sa jednim prolazom između sedišta, koji čine više od tri četvrtine isporuka.

Kina će imati najveću flotu aviona širokog trupa na svetu, sa tražnjom za 1.575 novih takvih aviona.

Kineska flota teretnih avona, uključujući namenske i konvertovane modele, gotovo će biti utrostručena, uz tražnju podstaknutu procvatom njenog sektora elektronske trgovine, prognozira Boing.

Kineskim prevoznicima će biti potrebne usluge avijacije u vrednosti od 780 milijardi američkih dolara za podršku rastućoj floti, uključujući digitalna rešenja, održavanje i modifikacije.

Avioindustrija Kine će morati da zaposli i obuči gotovo 430.000 novog osoblja za podršku novim pilotima, tehničarima za održavanje i kabinskom osoblju, navodi Boing.

Avioni Boinga su više od 50 godina bili oslonac kineskih sistema za prevoz putnika i tereta u civilnom vazduhoplovstvu.

Boing je najveći kupac kineske avioprerađivačke industrije, budući da više od 10.000 aviona te kompanije sadrži delove proizvedene u Kini, navodi kompanija.

Teme

Novo

Društvo

Šta drugi čitaju

Dnevni evropski servis

IT