Web Analytics
Nemački stručnjak: Železnice na Balkanu su beznadežan slučaj - BetaRS

Nemački stručnjak: Železnice na Balkanu su beznadežan slučaj

Društvo | Izvor: Beta | 29.08.2024 | access_time 15:10
Nemački stručnjak: Železnice na Balkanu su beznadežan slučaj
Balkanske zemlje su "pomalo beznadežan slučaj" za putovanje vozom može, piše danas nemački dnevnik "Merkur", najčitaniji u Bavarskoj.

Balkan je po železnici najveće "siroče" Evrope, izjavio je za "Merkur" stručnjak za železnički prevoz Sebastijan Vilken.

"U Srbiji, Hrvatskoj ili Bosni i Hercegovini putovanje vozom jednostavno ne funkcioniše dobro", rekao je Vilken, koji izdaje njuzleter "Cugpost".

Rekao je da je slično i u baltičkim zemljama Letoniji, Litvaniji i Estoniji, "ali tamo se upravo puno investira pa se stanje popravilao, a na Balkanu je pomalo beznadežno".

On je ocenio da je za putovanja vozom uzor Švajcarska gde se "niko ne trudi da kupi rezervaciju, pošto uvek ima mesta. A ako nema, sledeći vozi polazi već za 20 minuta".

U Francuskoj je, s druge strane, potpuno drugačije: bez rezervacije se ne može ući u brzi voz Te-Že-Ve (TGV). I dok ti brzi vozovi dobro funkcionišu između velikih gradova, problem može da nastane ako neko preseda i želi da nastavi regionalnom železničkom linijom.

Razlog je to što TGV uglavnom staje na sopstvenim stanicama, koje su često izmeštene i ponekad jako loše povezane sa regionalnom mrežom. U takvim slučajevima, kaže Vilken, putnik mora da juri, nađe taksi i odveze se do regionalne stanice da bi uhvatio priključak.

Njegova ocena železničkog sistema u Francuskoj nije naročito pozitivna, a kaže da je slično i u Španiji.

Nasuprot tome kaže da je u Skandinaviji dobro putovanje vozom i često iznenađujuće jeftino.

U skandinavskim zemljama ima manje veza, ali sve funkcionišu, i to upravo uz presedanje. U te veze se, prema njegovim rečima, putnici mogu pouzdati.

Putovanje vozovima je, makar turističko, prijatno je i u Velikoj Britaniji gde se sa kartom "Interejl" može putovati jeftino i komforno, rekao je Vilken.

Teme