Odbijene žalbe Red Bula i Ferarija u vezi prednjih krila na bolidima glavnih konkurenata
Red Bul i Ferari naveli su da su prednja krila suparničkih bolida preterano savijena i da nisu u skladu sa pravilima.
"Sva prednja krila su trenutno u skladu sa pravilima iz 2024. godine", saopštila je Međunarodna automobilska federacija (FIA), preneo je Bi-Bi-Si (BBC).
FIA je svesna zabrinutosti ekipa i izdala je saopštenje kao odgovor na komentare koje su posle trke u nedelju u Monci dali direktor Red Bula Kristijan Horner, savetnik te ekipe Helmut Marko i direktor Ferarija Frederik Vaser.
Horner je rekao da su "pravila vrlo jasna i da je to pitanje za FIA", dok je Marko rekao da "prednja krila Meklarena i Mercedesa moraju biti analizirana".
Oni su se žalili nakon što su poslednjih meseci Meklaren i Mercedes postali konkurentniji. Red Bil i njegov vozač Maks Verstapen dominirali su na početku sezone i imali veliku prednost, ali sada su im se primakli Meklaren i Mercedes i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora.
Verstapen nije pobedio još od juna i trke u Španiji i ima 62 boda prednosti u odnosu na drugoplasiranog Landa Norisa iz Meklarena. Do kraja sezone ostalo je još osam trka i 232 boda u opticaju.
U konkurenciji konstruktora Meklaren za Red Bulom zaostaje samo osam bodova.
FIA je navela da upravno telo u kontinuitetu procenjuje fleksibilnost karoserije, uključujući i nove ugrađene kamere koje su u upotrebi od jula i trke za Veliku nagradu Belgije.
"FIA ima pravo da uvede nova testiranja ako se sumnja na nepravilnosti. Nema planova za bilo kakve kratkotrajne mere, ali procenjujemo situaciju imajući u vidu srednjeročne i dugoročne mere", dodaje se u saopštenju.
Kratkotrajna mera se odnosi na ovu sezonu, srednjoročna na sledeću godinu, a dugoročna na 2026. godinu, rekao je portparol FIA.
Kontroverza traje nekoliko trka, ali je eksplodirala prošle nedelje u Monci, nakon što su snimci sa ugrađene kamere pokazali kako se prednje krilo Meklarena savija i osciluje.
Ako se krilo može naterati da se savija na određeni način, to može povećati brzinu na pravoj liniji smanjenjem otpora, a zatim ponovo povećati potisnu silu vraćanjem pod drugačiji ugao u krivinama, naveo je BBC.
Red Bul je često bio u centru tih diskusija u prošlosti, kao 2021. godine, kada je FIA promenila pravila posle žalbi na prednje krilo te ekipe.
Šampionat Formule 1 nastavlja se 15. septembra trkom za Veliku nagradu Azerbejdžana.