Web Analytics
Kinesko-italijanski autonomni minibus na sajmu u Torinu - BetaRS

Kinesko-italijanski autonomni minibus na sajmu u Torinu

Ekonomija | 17.09.2024 | access_time 17:05
Kinesko-italijanski autonomni minibus na sajmu u Torinu
Foto: Posetioci razgledaju BYD Yangwang U9 na Sajmu automobila 2024. u Torinu (Sinhua/Li Đing)

Autonomni minibus pod nazivom "ADone" privukao je pažnju na Sajmu automobila 2024. u Torinu, impresionirajući svojim dizajnom i besprekornom integracijom najsavremenije tehnologije.

Unutrašnjost vozila je moderna, sa prostranim salonom ispunjenim tehnologijom, dok interaktivni displeji pružaju podatke u realnom vremenu i zabavu, prenosi Sinhua.

"Ovo vozilo odiše futurizmom", rekao je Vinćenco Diljo, posetilac sajma automobila iz Italije. "Verujem da će ovakvi automobili sigurno biti deo budućnosti", dodao je.

Minibus sa šest sedišta je najnoviji proizvod saradnje kineskog developera Guidžou Hankaisi intellidžent tehnolodži (PIX Moving) i italijanskog provajdera rešenja za mobilna putovanja, Teknokad.

"Ovo partnerstvo ima za cilj da proširi svest o tehnologiji ovde u Italiji i Evropi, kao i da istraži nove scenarije primene na različitim tržištima“, rekao je Stefano Čini, operativni direktor kompanije Teknokad, u intervjuu za agenciju Sinhua.

Minibus je u probnoj službi u okolini Torina od maja, jer PIX Moving poseduje jednu od prvih dozvola grada za testiranje i rad autonomnih vozila na javnim putevima.

"Testiranje teče glatko. U oktobru ćemo imati još jednu rundu testova kako bismo završili prvu fazu ispitivanja u našim prostorijama", rekao je Čini, dodajući da Teknokad planira više testova širom Evrope počevši od narednog meseca.

Čini je izrazio optimizam u vezi sa tržišnim potencijalom autonomnog minibusa, ističući njegovu povezanost sa globalnom zelenom tranzicijom, jer predstavlja novi oblik zajedničke mobilnosti u urbanim i sredinama bez uređenih puteva.

Prema izveštaju kompanije Mekinsi (McKinsey & Company), kako raste zabrinutost za zaštitu životne sredine, raste i preferencija za ekološki prihvatljivim oblicima prevoza, poput javnog prevoza. Do 2035. godine, očekuje se da će se udeo putničkih kilometara pređenih privatnim automobilima smanjiti za oko 15 procenata, dok će javni prevoz i mala mobilna sredstva postati preferirani načini putovanja.

Čini je rekao da je kombinacija iskustva, fleksibilnosti, kreativnosti i naprednog razmišljanja ključna za razvoj inovativnih i pouzdanih proizvoda.

"Kina prednjači u novim tehnologijama poput baterija i veštačke inteligencije, dok Italijani donose kreativnost i fleksibilnost u rešavanju problema", rekao je, ukazujući na bogatu istoriju Torina u dizajnu i proizvodnji automobila.

Teme

Novo

Društvo

Šta drugi čitaju

Dnevni evropski servis

IT