Peking planira značajno proširenje zone terstiranja za autonomnu vožnju
Tehnologija
| 25.10.2024
|
access_time
14:55
Xinhua/Zhang Chenlin
Od pokretanja prve kineske demonstracione zone za autonomnu vožnju u septembru 2020. godine, grad je uspešno razvio inteligentnu infrastrukturu na površini od 600 kvadratnih kilometara, rekao je Vang Lei, direktor Kancelarije za rad na Demonstracionoj zoni za autonomnu vožnju u Pekingu, tokom Svetske konferencije o inteligentnim povezanim vozilima 2024. godine.
Ovo proširenje je deo napora kineske prestonice da se pozicionira kao lider u razvoju tehnologije autonomne vožnje.
Demonstraciona zona je izdala dozvole za testiranje na putevima za 33 kompanije, obuhvatajući skoro 900 vozila sa kombinovanom testnom kilometražom od preko 32 miliona kilometara, što čini više od četvrtine ukupne nacionalne autonomne testne kilometraže.
Velike kompanije poput Baidua, Pony.ai i JD.com učestvuju u projektu, testirajući razne autonomne aplikacije, uključujući putnička vozila, dostave bez vozača i autonomne patrole.
Demonstraciona zona će nastaviti da se širi kako po obimu tako i po raznovrsnosti scenarija aplikacija, rekao je Vang.
Peking takođe radi na novom zakonodavstvu kako bi regulisao rastući sektor autonomne vožnje.
Podstaknuta naprednom tehnologijom, podržavajućim propisima i snažnim interesovanjem investitora, industrija autonomne vožnje brzo se kreće ka širokoj komercijalnoj upotrebi, dok Kina pojačava napore da podstakne nove tehnički intenzivne motore rasta.
Do kraja avgusta, kineske vlasti za javnu bezbednost izdale su 16.000 testnih licenci za autonomna vozila, a oko 32.000 kilometara puteva širom zemlje otvoreno je za testiranje autonomnih vozila, prema podacima Ministarstva javne bezbednosti.
Globalna konsultantska firma McKinsey & Company predviđa da će Kina postati najveće tržište za autonomna vozila na svetu, sa prihodima od takvih vozila i usluga mobilnosti koji će premašiti 500 milijardi američkih dolara do 2030. godine.