Nemačka kompanija tvrdi da je pokrenula proizvodnju borbenih vozila Links u Ukrajini
Politika
| Izvor: Beta
| 30.10.2024
|
access_time
12:00
PrtScr: NYX Defense
Nemačka kompanija vojne industrije Rajnmetal objavila je da je njena prva ćerka firma u Ukrajini počela da radi i da će do kraja godine oružanim snagama te zemlje isporučiti prvu četu od deset lokalno proizvedenih borbenih vozila pešadije Links KF41, preneo je portal Balkanska bezbednosna mreža.
U izjavi za nemački nedeljnik Velt am Zontag (Welt am Sonntag), izvršni direktor Rajnmetala Armin Paperger naveo je da je namera te firme da sve više borbenih sistema i municije za Ukrajinu proizvodi lokalno, zbog čega je u planu izgradnja još jedne fabrike u toj zemlji koja će biti specijalizovana za municiju i barut.
Izgradnja tih pogona usledila je nakon potpisivanja Memoranduma o razumevanju, početkom godine, između dve strane sa ciljem jačanja vojnih kapaciteta Ukrajine. Lokalni partner je državna firma Ukroboronoprom, a u junu je definitivno određeno da će prvi složeni borbeni sistem koji će se praviti u Rajnmetalu u Ukrajini biti Links.
Fabrika o kojoj je reč u prvo vreme bila je koncentrisana na popravku postojećih borbenih i drugih oklopnih vozila ali je u toku završna faza prelaska na proizvodnju novih primeraka.
Ministar za stratešku industriju Ukrajine Oleksandar Kamišin najavio je da će prva partija od deset vozila Links biti isporučena ukrajinskoj vojsci do kraja godine.
Borbeno vozilo pešadije Links se smatra jednim od najmodernijih oklopnjaka u svetu u svojoj klasi i može da predstavlja odgovor na ogromne potrebe za oklopnom zaštitom pešadije ukrajinske vojske koja sada koristi čitav niz sovjetskih i zapadnih vozila, od kojih su neka koncepcijski stara i po 70 godina.
Ono što stručnjaci vide kao osnovni problem je količina tih vozila. Naime, ukrajinska kopnena vojska, to jest pešadijske jedinice su mahom mehanizovane i najavljene količine od od deset Linksova predstavljaju samo kap u moru, s obzirom na potrebe i svakodnevne ratne gubitke.
Drugi problem su mogućnosti ukrajinske vojne industrije da odgovori potrebama i ispuni sve uslove koji su veoma visoki za proizvodnju jednog takvog sofisticiranog borbenog vozila.
Ukrajina je duboko ušla u treću godinu iscrpljujućeg rata sa Rusijom i praktično cela teritorija zemlje potencijalno je izložena udaru balističkih ili krstarećih raketa protivnika, pa tako i nova fabrika zbog čega se smatra da će uspostavljanje neometane proizvodnje u uslovima ograničenih PVO kapaciteta Ukrajine biti veliki izazov.
Postoje i čisto tehnološki izazovi sa kojima bi Ukrajina mogla da se suoči ukoliko se ostvari ideja o prebacivanju pune proizvodnje Linksova u tu zemlju.
S obzirom da se radi o složenom sistemu, preuzimanje proizvodnje podrazumeva i uspostavljanje čitave mreže lokalnih podizvođača koji će proizvoditi segmente ili čitave podsisteme tog nemačkog borbenog vozila.
Da li u Ukrajini postoji potrebna razgranata mreža takvih kompanija i da li oni raspolažu neophodnom tehnološkom pa čak i kadrovskom bazom za jedan tako složen proizvod, imajući u vidu da je jedan deo stručne radne snage na frontu a drugi u inostranstvu, biće jasnije do kraja godine za kada se predviđa isporuka prve serije Linksova.
Možda je najizvesnija varijanta po kojoj će se, makar u početku i dok traje rat, ta borbena vozila pešadije u Ukrajini samo sklapati od delova proizvedenih u Nemačkoj i drugim državama koje se ne suočavaju sa ratnim izazovima kao Ukrajina.
Links KF41, koji od nedavno licencno proizvodi i Mađarska u gradu Zalaegeršegu, predstavlja sofisticirano vozilo koje po oklopnoj zaštiti, pokretljivosti i vatrenoj moći spada u najsavremenije u svojoj klasi.
Osim raznih vrsta senzora, može da raspolaže topovima i mitraljezima u modularnoj kupoli, protivoklopnim raketama i izviđačkim dronom. Modularna arhitektura Linksa omogućava da postoje i varijante koja su samohodni minobacači ili PVO vozila.
U osnovnoj varijanti borbenog vozila pešadije ima tri člana posade - komandira, nišandžiju i vozača i odeljenje od osam vojnika.
U izjavi za nemački nedeljnik Velt am Zontag (Welt am Sonntag), izvršni direktor Rajnmetala Armin Paperger naveo je da je namera te firme da sve više borbenih sistema i municije za Ukrajinu proizvodi lokalno, zbog čega je u planu izgradnja još jedne fabrike u toj zemlji koja će biti specijalizovana za municiju i barut.
Izgradnja tih pogona usledila je nakon potpisivanja Memoranduma o razumevanju, početkom godine, između dve strane sa ciljem jačanja vojnih kapaciteta Ukrajine. Lokalni partner je državna firma Ukroboronoprom, a u junu je definitivno određeno da će prvi složeni borbeni sistem koji će se praviti u Rajnmetalu u Ukrajini biti Links.
Fabrika o kojoj je reč u prvo vreme bila je koncentrisana na popravku postojećih borbenih i drugih oklopnih vozila ali je u toku završna faza prelaska na proizvodnju novih primeraka.
Ministar za stratešku industriju Ukrajine Oleksandar Kamišin najavio je da će prva partija od deset vozila Links biti isporučena ukrajinskoj vojsci do kraja godine.
Borbeno vozilo pešadije Links se smatra jednim od najmodernijih oklopnjaka u svetu u svojoj klasi i može da predstavlja odgovor na ogromne potrebe za oklopnom zaštitom pešadije ukrajinske vojske koja sada koristi čitav niz sovjetskih i zapadnih vozila, od kojih su neka koncepcijski stara i po 70 godina.
Ono što stručnjaci vide kao osnovni problem je količina tih vozila. Naime, ukrajinska kopnena vojska, to jest pešadijske jedinice su mahom mehanizovane i najavljene količine od od deset Linksova predstavljaju samo kap u moru, s obzirom na potrebe i svakodnevne ratne gubitke.
Drugi problem su mogućnosti ukrajinske vojne industrije da odgovori potrebama i ispuni sve uslove koji su veoma visoki za proizvodnju jednog takvog sofisticiranog borbenog vozila.
Ukrajina je duboko ušla u treću godinu iscrpljujućeg rata sa Rusijom i praktično cela teritorija zemlje potencijalno je izložena udaru balističkih ili krstarećih raketa protivnika, pa tako i nova fabrika zbog čega se smatra da će uspostavljanje neometane proizvodnje u uslovima ograničenih PVO kapaciteta Ukrajine biti veliki izazov.
Postoje i čisto tehnološki izazovi sa kojima bi Ukrajina mogla da se suoči ukoliko se ostvari ideja o prebacivanju pune proizvodnje Linksova u tu zemlju.
S obzirom da se radi o složenom sistemu, preuzimanje proizvodnje podrazumeva i uspostavljanje čitave mreže lokalnih podizvođača koji će proizvoditi segmente ili čitave podsisteme tog nemačkog borbenog vozila.
Da li u Ukrajini postoji potrebna razgranata mreža takvih kompanija i da li oni raspolažu neophodnom tehnološkom pa čak i kadrovskom bazom za jedan tako složen proizvod, imajući u vidu da je jedan deo stručne radne snage na frontu a drugi u inostranstvu, biće jasnije do kraja godine za kada se predviđa isporuka prve serije Linksova.
Možda je najizvesnija varijanta po kojoj će se, makar u početku i dok traje rat, ta borbena vozila pešadije u Ukrajini samo sklapati od delova proizvedenih u Nemačkoj i drugim državama koje se ne suočavaju sa ratnim izazovima kao Ukrajina.
Links KF41, koji od nedavno licencno proizvodi i Mađarska u gradu Zalaegeršegu, predstavlja sofisticirano vozilo koje po oklopnoj zaštiti, pokretljivosti i vatrenoj moći spada u najsavremenije u svojoj klasi.
Osim raznih vrsta senzora, može da raspolaže topovima i mitraljezima u modularnoj kupoli, protivoklopnim raketama i izviđačkim dronom. Modularna arhitektura Linksa omogućava da postoje i varijante koja su samohodni minobacači ili PVO vozila.
U osnovnoj varijanti borbenog vozila pešadije ima tri člana posade - komandira, nišandžiju i vozača i odeljenje od osam vojnika.