Advokat Borović: Tragedija u Novom Sadu neće biti do kraja istražena, bezbednost garantovao Vučić
Politika
| 08.11.2024
|
access_time
12:15
Borović je agenciji Beta kazao da je Više javno tužilaštvo u Novom Sadu moralo da zatraži pritvor za osobe koje su direktno učestvovale u rekonstrukciji železničke stanice i nadstrešnice.
"Pošto se radi o državnom projektu u kojem je učestvovalo više laika, onda bi izvođenje na sud bilo koga ko pripada politici značilo da se radi o još jednom očiglednom slučaju mešanja političara u struku. Ova tragedija neće biti do kraja istražena, kao i nijedna do sada, jer ako je Železničku stanicu otvorio predsednik države Aleksandar Vučić, onda je on i 'garantovao' da je ona bezbedna", istakao je advokat.
Komentarišući to da ni posle sedam dana od tragedije u kojoj je poginulo 14 osoba, a tri teško povređene nikome od saslušanih nije određen pritvor, Borović je rekao da je trebalo odrediti policijsko zadržavanje i pritvor za sve koji su učestvovali u tom projektu, a nisu ispoštovali pravila struke.
"Već je trebalo da budu pritvoreni predstavnici firme koja je izvodila radove, projektanti koji nisu ispoštovali pravila struke, predstavnici nadzornog organa, kao i ministar građevine. Goran Vesić je trebalo da bude saslušan kao osumnjičena osoba, a ne u svojstvu građanina, jer je ministarstvo na čijem je čelu bio finansiralo projekat. Samo u tom slučaju mogli bi da prihvatimo da se vodi klasičan krivični postupak i da će svi krivci odgovarati pred zakonom", ocenio je on.
Prema njegovim rečima, predstavnici vlasti osluškuju reakcije javnosti, od čega će, kako je rekao, zavisiti tok istrage i utvrđivanje odgovornosti.
"Javnost, nažalost, obično zaboravlja činjenice nakon mesec dana. Ovo je samo jedan od već viđenih slučajeva zataškavanja krivičnog postupka kada su u pitanju predstavnici vlasti", zaključio je Borović.
Rekonstrukcija stanične zgrade u Novom Sadu počela je u jesen 2021. godine, a radove je izvodio konzorcijum kineskih kompanija.
Kako je u oktobru 2021. saopštila Infrastruktura železnice Srbije, radilo se na obnovi prva tri stanična koloseka, izgradnji novog perona i nadstrešnice, dok je obnova stanične zgrade podrazumevala sanaciju podova, zidova i krova, energetsku sanaciju objekta i zamenu fasade i stolarije.
Železnička stanica je puštena u rad 19. marta 2022. godine, kada je u saobraćaj, usred izborne kampanje za opšte izbore, svečano puštena u rad i rekonstruisana pruga Beograd-Novi Sad.
Tada su iz Beograda u Novi Sad brzim vozom "Soko" stigli predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban.
"Ne mogu da vam opišem koliko sam ponosan. Posle skoro 60 godina obnovili smo ovu stanicu", rekao je tada Vučić, preneli su mediji.
Teme
Povezane vesti
play_arrow
access_time
2 nedelje
play_arrow
access_time
2 nedelje
Politika
Dnevni evropski servis
Novo
Društvo
Šta drugi čitaju
Ekonomija
Fudbal
Totenhem ubedljivo pobedio Siti u Mančesteru
pre 11 sati