Yettel je spreman za lansiranje 5G mreže u Srbiji
"Ministarstvo telekomunikacija će odrediti cenu i uslove za aukciju spektra, uzimajući u obzir postojeću infrastrukturu, potrebna ulaganja za lansiranje 5G-a, trenutnu situaciju na tržištu, uticaj koji će 5G imati na srpsku ekonomiju I druge relevantne aspekte", kazao je on za agenciju Beta.
Mišel je istakao da više od 35 odsto mobilnog internet saobraćaja u Srbiji prolazi kroz Yettel mrežu i da je cilj kompani da razvija i unapređuje svoju mrežu kako bi osigurala da i dalje bude stabilna, sigurna i brza, sa dovoljno kapaciteta da odgovori na sve ono što je potrebno korisnicima.
"Naša agenda za 2025. godinu je jasna: nastavićemo da digitalizujemo način na koji korisnici razgovaraju sa nama i nestrpljivo očekujemo predstojeću 5G aukciju", naveo je Mišel.
Ocenio je i da je Srbija na pravom putu kada je u pitanju digitalizacija i da su korisnici podjednako napredni kao i u drugim razvijenim zemljama.
"Danas, naša Yettel aplikacija ima više od 1,5 miliona mesečnih korisnika i više od 300.000 aktivnih korisnika dnevno. Oni preko aplikacije mogu da plaćaju račune, parking, kupuju roming i obavljaju kupovinu. I dalje možemo još mnogo toga da uradimo. Imamo jasnu ideju kada govorimo o digitalizaciji i postepeno transformišemo naše poslovanje", rekao je Mišel.
Prema njegovim rečima, uvođenje 5G-a će podstaći tehnološki razvoj, jer donosi tri velike prednosti - veće kapacitete u poređenju sa 4G, značajno manje kašnjenje, koje je od velike važnosti za određene grane poslovanja i veće mogućnosti u svim industrijama.
"Globalno, 5G tržište procenjeno je na približno 23 milijarde dolara 2023. godine i prema projekcijama do 2030. godine premašiće 130 milijardi dolara", kazao je Mišel.
On je naglasio i da je promena vlasničke strukture, nakon što je kompanija "e&" iz Abu Dabija postala većinski vlasnik Yettela i u Srbiji, pozitivno uticala na poslovanje.
"Partnerstvo sa 'e&' i formiranje 'e& PPF Telekom Grupe' dobro je za sve - za naše korisnike, zaposlene, ali i za celokupno tržište telekomunikacija. 'e& PPF Telekom Grupa' ima 12,3 miliona korisnika na četiri tržišta, sa 6.800 zaposlenih, dok 'e&' posluje u 38 zemalja. Želimo da ostanemo, rastemo i razvijamo se u Srbiji zajedno sa našim novim partnerima i radujemo se svemu što nam predstoji", naglasio je direktor Yettela.
Naveo je da za korisnike Yettela to znači veći izbor, bolje proizvode, nove digitalne usluge i rešenja iz oblasti veštačke inteligencije.
"Kad govorimo o veštačkoj inteligenciji, ona je centralni deo poslovne transformacije u svetu. Iz korena menja dosadašnji način poslovanja i otvora priliku za nove izvore prihoda. Uzbuđenje koje se stvorilo oko veštačke inteligencije u potpunosti je opravdano. Procenjuje se da će tržište u ovoj oblasti doseći 1,3 biliona dolara do 2030. godine, dok su projekcije da su kompanije uložile više od 300 milijardi dolara godišnje u ova i slična rešenja do 2025. godine", kazao je Mišel.
Dodao je da će partnerstvo sa "e&" pomoći da kompanija bude konkurentnija u oblasti novih usluga i inovacija, dok zaposlenima otvara mogućnosti za rast i učenje.
"Donosi novi nivo investicija i nova znanja. To je važno, ne samo za nas, već i za ceo region u kom poslujemo. Yettel više nije samo telekomunikaciona, nego kompanija za digitalne tehnologije i ovo partnerstvo nam pruža snažnu platformu za dalji regionalni razvoj", ocenio je Mišel.
On smatra da će kompanija sa tako jakim partnerom imati više prilika da proširi svoje poslovanje i da održi svoje prisustvo u region Centralne i Istočne Evrope.
Generalni direktor Yettela zadovoljan je poslovnim rezultatima u prošloj godini, uprkos svim izazovima.
"Mislim da smo na njih odgovorili prilično efikasno. Godinu za nama obeležile su geopolitičke tenzije koje su poremetile lance snabdevanja i dovele do nešto opreznije poslovne klime. Prema 'MekKinziju', do 2026. godine biće utrošeno 130 milijardi dolara godišnje da bi se oporavio lanac snabdevanja", naveo je Mišel.
Prema njegovim rečima, to jasno ukazuje da je potrebno više od toga da se samo pruži otpor I da je potrebno proaktivno delovati.
Govoreći o poslovanju u Srbiji, on je naveo da je kompanija lider po prihodima na tržištu mobilnih usluga.
"Yettel je lider po prihodima na tržištu mobilnih usluga u Srbiji, sa približno 37 odsto učešća. Već šest godina zaredom imamo najbolju mrežu i stabilnu poziciju na tržištu fiksnog interneta i distribucije medijskog sadržaja. Naš udeo u tržištu SIMa raste i imamo oko 130.000 korisnika naših TV i fiksnih usluga", istakao je Mišel.
Podsetio je i da je Yettel banka deo ekosistema, što daje mogućnost da se kreira nova i jedinstvena korisnička interakcija na osnovu analitike podataka, veštačke inteligencije, jake mreže i naprednih proizvoda.
"Naša banka je potpuno digitalna i u ovu sinergiju ćemo tek da ulažemo", rekao je Mišel.
Iako su, kako je naveo, u kompaniji zadovoljni onim što su do sada uradili, znaju da je nužno ići napred, jer budućnost telekomunikacija leži u njenoj sposobnosti da integriše napredne tehnologije kako bi otvorila nove prilike za razvoj.
"Očekuje se da će globalno tržište telekomunikacija porasti do 2,47 biliona dolara po godišnjoj stopi rasta od 5,4 odsto do 2028. godine, kao rezultat investicija u 5G, IoT I zelene tehnologije", kazao je generalni direktor Yettela.
Mišel je rekao i da kompanija planira tehnološke inovacije.
"Fokusirani smo na tri oblasti: na podatke, proširenje našeg ekosistema i veštačku inteligenciju. Trudimo se da temeljno radimo na njima kako bismo razvili rešenja koja će korisnicima doneti dodatnu vrednost. Korisnici u Srbiji traže sve više podataka, svesni smo toga, i cene kada imaju nekoliko usluga na jednom mestu", naveo je on.
Podsetio je i da je Yettel prošao kroz nekoliko faza pre nego što je postao kompanija koja može da kapitalizuje snagu upotrebe podataka i veštačke inteligencije.
"Već sad imamo nekoliko uspešnih oblasti primene, kroz uspešnu centralizaciju podataka i kvaliteta. Čak smo ovome prilagodili i strukturu naše organizacije", rekao je on.
Mišel je kazao i da Yettel kao telekomunikaciona kompanija ima veliku odgovornost da obezbedi pouzdanu i sigurnu povezanost i da, pri tom, pomogne u zaštiti životne sredine.
"Sve to zajedno dovodi do bržeg razvoja i boljeg protoka informacija i premošćava digitalni jaz. Naša obaveza ide još dalje, te nastojimo da stalno pomeramo granice i uključimo što je više moguće ljudi u naše ekološke napore", rekao je on.
Preme njegovim rečima, program reciklaže, koji je Yettel pokrenuo 2021. godine, veoma je uspešan.
"Blizu smo cilja da do 2025. godine recikliramo milion uređaja. Način na koji su građani odreagovali na našu ideju inspirisao nas je da program proširimo, tako da sada mogu reciklirati sve ono što kupe u našim prodavnicama od uređaja", ukazao je Mišel.
Do sada je kompanija, kako je naveo, kroz digitalnu uslugu "Eko bonus", pomogla da se reciklira više od 1.000 tona plastike i 480 tona hartije u ime svojih korisnika.
"Imamo prvu 100 odsto zelenu mrežu koja koristi električnu energiju iz obnovljivih izvora.
Prvi smo telekomunikacioni operator u Srbiji koji je uveo potpisivanje ugovora bez papira", kazao je Mišel.
On je istakao da je to samo početak.
"Želimo još više da smanjimo naš uticaj na životnu sredinu, da unapredimo iskustvo korisnika i budemo im pravi partner u njihovom digitalnom životu. Da olakšamo, uštedimo vreme i poboljšamo kvalitet života kroz moderne tehnologije. I imamo jasnu viziju kako to da uradimo", zaključio je generalni direktor Yettela Srbija.