Pavlović (NPS): Gradske vlasti ukidanjem trolejbusa hoće da prodaju imovinu GSP
Šef odborničke grupe Narodnog pokreta Srbije (NPS) u Skupštini grada Beograda Miloš Pavlović ocenio je danas da je odluka o ukidanju trolejbusa deo plana gradske vlasti, koja godinama finansijski "uništava" Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) "Beograd", sa ciljem da rasproda njegovu imovinu i zemljište na kome se nalazi Depo za trolejbuse na Dorćolu.
On je na konferenciji za novinare ispred sedišta GSP-a izjavio da će imovina te firme, površine oko 5,4 hektara, ukoliko se gradska vlast ne promeni, biti prodata, poslovanje prebačeno na tajkune, a javni prevoz biti "u milosti i nemilosti jednog ili dva tajkuna".
"Dok su studenti i đaci u blokadama, kada štrajkuju njihovi porfesori nastavnici, lekari, glumci, advokati, poljoprivrednici, umetnici Aleksandar Šapić, gradonačelnik Barselone, pardon Beograda i ova gradska vlast ne miruju i očigledno nam spremaju još jednu investiciju, koja se zasniva na prodaji gradske imovine u interesu finansijskih moćnika, koji su neposredno povezani sa vrhom državne vlasti", kazao je Pavlović.
Podsetio je da je Skupština grada 25. decembra 2024. donela odluku da ukine trolejbuski saobraćaj u Beogradu i da je razlog tome uvođenje električnih autobusa.
"Predsednik Srbije Aleksandar Vučić i Šapić treba da kažu pravi razlog za ukidanje trolejbusa u Beogradu i odgovore na dva pitanja", kazao je Pavlović.
Prvo pitanje je da li je tačno da je odluka o ukidanju trolejbuskog saobraćaja doneta kako bi se zemljište od 5,4 hektara, koje je u vlasništvu Grada Beograda i na kojem se u poslednjih nekoliko decenija nalazi depo za trolejbuse, prodalo privatnom investitoru za izgradnju stambeno-poslovnog kompleksa površine između 300.000 i 500.000 kvadratnih metara.
Pavlović je postavio kao drugo pitanje da li je ta prodaja obećana investitoru Nikoli Petroviću, kumu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, kako bi izgradio taj stambeno poslovni objekat.
"Skupština grada Beograda je 2018. godine usvojila Plan detaljne regulacije, kojim je promenjena namena za ovu parcelu 48/1 i tada je ona predviđena za izgradnju za stanovanje i pored činjenice da se radi o javnom zemljištu. Prilikom izrade svakog planskog dokumenta, onaj koji ga izrađuje mora da uzme u obzir i delove plana koji su predviđeni za javnu namenu, a zatim taj planski dokument prolazi javnu raspravu kako bi se ispravile eventualne greške", kazao je on.
Taj planski dokument je, prema rečima Pavlovića, napravljen tako da je to zemljište namenjeno za stambenu gradnju i pored činjenice da je predviđeno za javnu namenu, jer se na njemu nalazi Depo za trolejbuse GSP.
"Po Planu detaljne regulacije predviđena dozvoljena izgrađenost je oko 300.000 kvadratnih metara, a po planu generalne regulacije oko 500.000 kvadratnih metara. U pitanju je lokacija koja je na obali reke, na 650 metara od samog centra grada, prosečna cena kvadrata je 5.000 evra po metru kvadratnom i vrednost investicije je između 1,5 i 2,5 milijardi evra", kazao je on.
Druga stvar je, kako je dodao, cilj i namera da se GSP "Beograd", koje je korisnik tog zemljišta, finansijski uništi kako bi se njegova i gradska imovina rasprodala.
CEO VIDEO MATERIJAL MOŽETE PREUZETI OVDE: