Web Analytics
Razvoj elektronskih uređaja koji koriste veštačku inteligenciju podstiče potrošnju u Kini - BetaRS

Razvoj elektronskih uređaja koji koriste veštačku inteligenciju podstiče potrošnju u Kini

Ekonomija | 10.03.2025 | access_time 11:05
Razvoj elektronskih uređaja koji koriste veštačku inteligenciju podstiče potrošnju u Kini
Xinhua/Wang Quanchao

Slušalice koje omogućavaju dvosmerni prevod i simultano prevođenje u realnom vremenu, zvučnici sa digitalnim asistentom sposobnim za vođenje uzastopnih razgovora i klima-uređaji sa funkcijom fleksibilnog protoka vazduha.

Ovo su neki od novih proizvoda koje su lansirale kineske tehnološke kompanije. Iako dolaze od različitih brendova, svi imaju jednu zajedničku karakteristiku – oslanjaju se na veštačku inteligenciju (AI), piše Sinhua.

U jeku nedavnog procvata AI tehnologije, ubrzanog primenom modela DipSik (DeepSeek), mnogi kineski proizvođači potrošačke elektronike i kućnih aparata utrkuju se da inkorporiraju AI u svoje proizvode kako bi iskoristili ogroman potencijal novog potrošačkog tržišta.

Kineska tehnološka kompanija Sjaomi prošle sedmice je saopštila da će otprilike četvrtinu svog istraživačkog i razvojnog budžeta za 2025. godinu usmeriti na oblasti povezane s veštačkom inteligencijom. Honor, još jedan poznati proizvođač pametnih uređaja, objavio je svoju strategiju usmerenu na postizanje liderske pozicije u globalnom AI ekosistemu elektronskih uređaja.

"AI revolucija će oblikovati novu paradigmu u industriji elektronskih urešaja, suštinski transformišući našu produktivnost, društvo, pa čak i kulturu na dosad neviđene načine", rekao je Li Đijan, izvršni direktor kompanije Honor.

Globalna istraživačka firma Internešenel data (International Data Corporation -IDC) predviđa da će isporuka pametnih elektronskih uređaja u Kini porasti za četiri odsto u 2025. godini, dok se očekuje da će ukupna isporuka AI personalnih računara, AI tableta i AI pametnih telefona porasti za 20 odsto na godišnjem nivou.

Pored tradicionalne potrošačke elektronike, IDC ističe da će naočare za proširenu realnost (AR) postati sledeća ključna tačka u integraciji pametnih uređaja.

Kompanija Rokid, sa sedištem u istočnokineskom gradu Hangdžou, nedavno je privukla pažnju tržišta svojim novim AR naočarima koje korisnicima omogućavaju da neometano drže govore prikazivanjem teksta zahvaljujući AR tehnologiji.

Na platformama, za e-trgovinu "AI glas" postao je filter opcija za kućne aparate poput televizora. Mnogi potrošači su u recenzijama proizvoda istakli da su pametne funkcije ključni faktor pri donošenju odluka o kupovini.

Kompanija Hajsens (Hisense) je zvanično integrisala AI usluge DipSik (DeepSeek) u svoje televizore, omogućavajući pametne konverzacije zasnovane na ovoj tehnologiji. Ostali veliki proizvođači televizora, uključujući Čanghong (Changhong), Skajvort (Skyworth) i TCL, takođe su najavili uvođenje DipSik AI usluge u određene modele svojih proizvoda.

Kineska vlada je izrazila podršku razvoju sektora AI telektronskih uređaja, prepoznajući njegovu ulogu u podsticanju potrošnje.
Prošlog meseca, na sednici Državnog saveta naglašena je potreba za jačanjem ulaganja povezanih sa AI i razvojem novih potrošačkih proizvoda, scenarija i trendova.

Kineski tehnološki centar Šendžen  predstavio je plan razvoja industrije AI uređaja, s ciljem da do 2026. godine tržišna vrednost ovog sektora premaši 800 milijardi juana (oko 111,52 milijarde američkih dolara), dok bi proizvodnja AI elektronskih uređaja trebalo da pređe 150 miliona jedinica.

Ova inicijativa takođe ima za cilj proširenje mogućnosti primene AI  proizvoda u oblastima poput pametne proizvodnje, pametnih finansija, pametnih gradova, pametne nege starijih osoba i digitalnog upravljanja.

"Potrošnja osnažena veštačkom inteligencijom ne samo da menja iskustvo kupovine kroz tehnološki napredak, već i podstiče potražnju i ponudu kroz tehnološku integraciju", rekao je Lao Guoling, direktor istraživačkog centra za e-trgovinu pri Šangajskom univerzitetu finansija i ekonomije.

"Očekuje se da će postati ključna karika koja povezuje rast domaće potražnje i unapređenje potrošnje", dodao je Lao.

Teme

Novo

Društvo

Šta drugi čitaju

Dnevni evropski servis

IT